۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲٬۵۲۴

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: ما در آستانه خلق یک حماسه ملی اثرگذار در هستیم. انتخابات این دوره از ویژگی‌هایی برخوردار است. ما باید اهمیت مشارکت مردم را تبیین کنیم، از این رو باید با جوانان‌ گفت‌وگو کنیم تا افکار عمومی برای مشارکت بالا قانع شود.

مشارکت حداکثری نیاز به اقناع افکار عمومی دارد

آگاه ـ آیت‌الله حسینعلی سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار «آگاه» با اشاره به حوادث سال گذشته، اظهار کرد: اهمیت این دوره به این دلیل است که ما گذشته‌ای را تجربه و به وضوح مشاهده کرده‌ایم که دشمن در فضای چگونه برای جدایی جوانان از نظام تلاش کرد و بر جدایی دمید. اگر بخواهیم راهبرد دشمن را خنثی کنیم باید بتوانیم با افکار عمومی به‌ویژه با نسل جوان ـ در چند روزی که به ۱۱ اسفند باقی مانده صحبت کنیم  ـ اگر بناست منافع ملی ایران بزرگ اسلامی تامین شود، اگر بنا داریم چالش‌ها و مشکلات را حل کنیم، باید توجه داشته باشیم این چالش‌ها و مشکلات حل نمی‌شود مگر آنکه امنیت ملی ما ارتقا پیدا کند و امنیت ملی در گرو مشارکت بالا است و باید بتوانیم آن را تصویرسازی کنیم.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات روز جمعه، افزود: پیش‌بینی می‌کنم که مشارکت قابل قبولی برای انتخابات داشته باشیم و اگر رصد کنیم فضا هم به همین سمت و سو حرکت می‌کند. به‌خصوص آنکه اگر فضای رسانه‌ای دشمنان را رصد کنید، متوجه خواهید شد که بعد از حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تحلیل‌های آنها متفاوت شده است.

سعدی که خود در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری حضور دارد، می‌گوید: حضور چشمگیر مردم در انتخابات یکسری از معادلات را تغییر داده است و امیدواریم با مشارکت خوبی رو به رو شویم و با گفت‌وگویی که با نسل جوان انجام می‌دهیم بتوانیم شاهد مشارکت بهتری باشیم. وی درباره اینکه چرا جامعتین در انتخابات «خبرگان ششم» به فهرست مشترک دست پیدا نکردند؟، تصریح کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه شاخص‌هایی را برای انتخاب افراد قرار دادند. جامعه روحانیت مبارز نیز براساس شاخص‌هایی که تعیین کرد به فهرست خود رسید. البته ۱۱ نفر در فهرست تهران مشترک هستند و ۵ نفر متفاوت هستند. محبت هر دو مجموعه هم شامل ما شد و در فهرست جامعتین (جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) معرفی شدم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره وظایف مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه در سه صورت قانون اساسی وظیفه خبرگان را مشخص کرده است، گفت: اگر در جایی فقدان وصفی را مشاهده کنند باید فقدان وصف را از ابتدا کشف کنند یا ناتوانی یا عجزی در انجام وظایف رهبری به وجود بیاید باید ورود کنند.

سعدی با بیان اینکه مجلس خبرگان یک ظرفیت عظیمی دارد که رهبری معظم انقلاب در دیدارهای اخیر خود در یکی دو سال اخیر فرمودند هیئت اندیشه‌ورزی را در مجلس خبرگان رهبری تشکیل دهید، اظهار کرد: این هیئت اندیشه‌ورز می‌تواند نظارت راهبردی را در مسیر کلان نظام داشته باشد و به اقتضای جایگاه قانونی، حقوقی و شرعی که دارد می‌تواند بسیار نقش آفرینی کند و چالش‌های راهبردی را رصد و نظارت کند.

خبرنگار: احسان نیک‌روان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.