بعد از اقدام حق‌خواهانه و پاسخ قاطع به اقدامات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی واکنش‌های حمایت‌گرانه گسترده‌ای ازسوی مردم در خیابان‌ها و فضای مجازی رخ داد که طی آن به شادی و اعلام همراهی با نیروهای نظامی کشور و مواضع آنها پرداختند. هنر در این مواقع به مدد می‌آید تا در همراهی، آنچه را نمی‌توان به زبان آورد با موسیقی به کلام آمیزد و فضای عاطفی را قوی‌تر سازد.

شادی از تحقق «وعده صادق» بدون موسیقی متن

آگاه: یکی از کاربران فضای مجازی برای تصاویر عبور موشک‌های ایرانی از بالای قدس به هدف زمین‌های اشغالی، از سرود «الله الله» حماسی‌انقلابی که در دهه۵۰ برای انقلاب اسلامی با صدای رضا رویگری، بازیگر، خواننده و صداپیشه اجرا و ضبط شده بود، کمک گرفت و ویدیویی منتشر ساخت که آمار بازدید قابل‌توجهی در فضای مجازی گرفت. همین ویدیو کافی است تا نشان دهد فضای موسیقایی این حوزه با وجود اهمیت آن و دربرگیری ویژه‌ای که داشته و دارد با خلأ بزرگی مواجه است. پیش از این در سال‌های دهه۹۰، حامد زمانی، خواننده آهنگ‌هایی را در همین حوزه و در سبک پاپ و با فضای حماسی اجرا می‌کرد که بعد از مدتی از فعالیت در این فضا کناره گرفت.

در هنر و موسیقی عرب‌زبان اما آثاری غنی با فضای حماسی و درون‌مایه محکومیت‌ اشغال قدس از گذشته تاکنون تولید شده است. امروزه نیز آهنگ‌هایی در همین محدوده زبانی ساخته و اجرا می‌شود که به‌زودی به فضای مجازی فارسی راه یافته و با زیرنویس فارسی به گوش مخاطب خوش می‌آیند. اگرچه موسیقی عرب نیز مواهب خودش را برای ذائقه و همراهی مخاطب ایرانی با این جریان دارد اما همچنان این موسیقی ایرانی با کلام فارسی است که باید در کنار آن رشد کرده و تولید شود تا این حوزه را پوشش دهد، آن هم برای مخاطبان کشوری که همیشه پشت به پشت فریاد مظلومیت این مردم ایستاده و همدردی و همراهی را به حضور رسانه‌ای محدود نکرده‌اند. علاوه‌بر آن، جای خالی نهادهای حامی تولید آثار هنری در این حوزه برای دعوت از هنرمندان و ایده‌پردازان این زمینه بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.