ایرانی‌هایی که سال‌ها درباره داستان بیت‌کوین شنیده‌اند اکنون به امید اینکه روزی نتیجه بدهد، درگیر بازی همستر کامبت شده‌اند. در «همستر کامبت»، کاربران بر این باورند که ممکن است روزی بتوانند به ارز دیجیتال مرتبط با بازی دسترسی داشته باشند که هنوز به صورت عمومی قابل معامله نیست. آسوشیتدپرس می‌نویسد که این بازی که از طریق پیام‌رسان تلگرام قابل دسترسی است که با وجود محدودیت‌هایی برای دسترسی به این پیامرسان همچنان در ایران محبوب است.

همستر با هدف تلقین پذیری به ایران آمد

آگاه: بازی همستر نوعی تلقین‌پذیری ایجاد کرده و به‌مرور افراد جامعه می‌پذیرند که دانش و تخصص به درد نمی‌خورد. وقتی چنین تلقین‌هایی صورت می‌گیرد القا می‌کند که باید از دیگر راه‌ها استفاده کرد، درواقع برای رسیدن به موفقیت نوعی ساختار تلقین‌پذیرانه در ذهن افراد ایجاد می‌شود و شما را مستعد بردگی، بندگی و اطاعت کورکورانه می‌کند. یک کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه به ایسنا گفت: تلقین‌پذیری جمعی همیشه به‌عنوان یکی از اهداف مهندسان رفتارهای اجتماعی و سیاستمداران محسوب می‌شود.

خطرات موش کوچک
احمد اکبری با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها این مهندسی رفتار دیده می‌شود و هدفشان این است که بیشترین تاثیر را بر مخاطبان خود بگذارند، افزود: همستر نوعی آماده‌سازی است تا صاحبان آن افراد را برای رسیدن به اهداف خود آماده کنند. وی با اعلام اینکه یکی از اهداف بسیار مهم می‌تواند تحمیق‌سازی جمعی باشد، اظهار کرد: اهداف اینگونه بازی‌ها یا مهندسی رفتار، مدل‌سازی مصنوعی در برابر خودآگاهی و تلاش و کوشش است.
این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: سازندگان این بازی‌ها در برابر تلاش جریانی را قرار می‌دهند که زحمت کمتر و پول بیشتری دارد. این مدل‌سازی مصنوعی شیوه‌ای است برای اینکه افراد جامعه را از مسیر اصلی دور کرده و درگیر حاشیه‌ها کنند. ساختار ذهنی انسان‌ها شامل سیستم وهمی بسیار پیچیده‌، فوق‌العاده و مستعد است و البته کارکرد ناخودآگاه دارد، در بخشی از این ساختارهای وهمی اوهامی تحت عنوان اوهام تسکین‌دهنده وجود دارد که نیاز فوری را رفع می‌کنند.
اکبری بیان کرد: چنین بازی‌هایی این نیازها را رفع می‌کند و بعد از مدتی با افرادی روبه‌رو می‌شویم که درگیر مهندسی رفتاری و فکری شده‌اند و فاقد احساس، وجدان، عاطفه، توجه و محبت هستند و جز به نیازهای فوری خود به چیز دیگری فکر نمی‌کنند و از سویی برای رسیدن به آن دست به هر اقدامی می‌زنند. وی با تاکید بر اینکه اینگونه بازی‌ها می‌تواند جامعه را درگیر رفتارهای ضد اجتماعی کند، گفت: در روانکاوی مفهومی داریم به‌عنوان مرکز کنترل غرایز یا لذت‌های آنی، هنگامی که افراد تحت‌تاثیر بازی همستر به این نتیجه برسند می‌توانند بدون کار و تلاش به پول و لذت برسند و این غرایز تقویت می‌شود.
وی به دیگر اثرات همستر اشاره کرد و افزود: افرادی که درگیر این نوع اپلیکیشن‌های مصنوعی ازجمله بازی همستر می‌شوند نگاه ذهنی، وهمی و رویایی پیدا کرده و فکر می‌کنند به‌راحتی می‌شود به همه‌چیز رسید. اکبری تکان‌های ناخودآگاه ضد بینش‌مداری را از دیگر مسائل ناشی از این بازی‌ها دانست و گفت: افراد رفتاری ناخودآگاه را در خود تقویت می‌کنند و بازی همستر افراد را از بینش و منطق و تلاش دور می‌کند. بر اساس آنچه گفته شد به هیچ عنوان نباید این موش کوچک را ساده گرفت و به‌راحتی از کنار آن عبور کرد، سازندگان این بازی به نوعی جراحی مغزی را در شما شکل داده‌اند که آخر آن نابودی است و بدون شک هزینه‌ای که در آینده برای درمان این حالت‌ها باید داد صدها برابر آن سودی است که به دست خواهید آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.