امروز ۱۲تیر، روز افشای حقوق بشر آمریکایی و سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران در سال۱۳۶۷ است؛ آمریکای جنایتکار در دوازدهم تیر سال۱۳۶۷ با وجود آنکه کاملا به مختصات و مشخصات پرواز ۶۵۵ هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آگاه بود، به این هواپیما حمله کرد و در جریان این حمله ددمنشانه ۲۹۰نفر از مسافران هواپیما که ۶۶تن از آنان کودک بودند به شهادت رسیدند؛ بر همین اساس، روز دوازدهم تیر را روز افشای حقوق بشر آمریکایی نامیده‌اند.

یکشنبه سیاه

آگاه: البته باید توجه داشت که دیگر، جنایات آمریکا نیازی به افشاکردن ندارد، چراکه این جنایات به آشکارترین شکل ممکن در معرض دید مردم جهان است و اصطلاحا جنایات آمریکا، خود «فاش» است؛ در همین قضیه غزه، ۹ماه است که صهیونیست‌ها با حمایت همه‌جانبه آمریکا، سبعانه‌ترین جنایات را مرتکب می‌شوند و حتی به کودکان و بیماران هم رحم نمی‌کنند؛ جنایاتی که صهیونیست‌ها طی ۹ماه اخیر با حمایت همه‌جانبه آمریکا در غزه مرتکب شدند، گاهی در طول تاریخ بی‌سابقه است. به‌طورکلی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ثابت کرده‌اند که در مسیر تحقق منافع نامشروع و ضدانسانی خود، هیچ حریمی قائل نیستند و هرگونه جنایتی را در قبال انسان‌ها مرتکب می‌شوند. نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت، جزء لاینفک ساختار و کارکرد رژیم آمریکاست. آمریکایی‌ها در تاریخ خود انواع و اقسام جنایت‌ها را نسبت‌به مردم دنیا و جوامع بشری روا داشته‌اند. مردم ایران نیز از جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکایی‌ها در امان نبوده‌اند.

آمریکا را بزک نکنید!
رهبر انقلاب در ششم تیر سال۱۳۹۴ در بخشی از بیاناتشان در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران فرمودند: این را همه بدانند امروز کشور به شناخت دشمن [نیاز دارد]. دشمن را بشناسیم؛ دشمنان جهانی که خودشان را به‌وسیله‌ انواع و اقسام اقلام آرایشی رسانه‌ای و تبلیغاتی بزک می‌کنند و در مقابل چشم قرار می‌دهند، بشناسیم؛ آمریکا را بشناسیم. در همین چند روز مشاهده کنید؛ فردا هفتم تیر است، حادثه‌ حزب اتفاق افتاده است؛ در سال۶۶ در همین روز هفتم تیر، حادثه‌ بمباران شیمیایی سردشت اتفاق افتاده است؛ بله، صدام آن کار را کرد، اما پشت سر صدام چه کسی بود؟ آمریکایی‌ها بودند، غربی‌ها بودند، همان کسانی بودند که بمب‌های شیمیایی را به او دادند، چراغ سبز هم به او دادند و در مقابل این جنایت بزرگ و این قتل‌عام عجیب سکوت هم کردند؛ در روز یازدهم تیر -چند روز بعد- ترور شهید صدوقی است که این هم کار همین جنایتکاران است؛ در روز دوازدهم تیر -چند روز بعد از این- حادثه‌ اسقاط هواپیمای ایرباس روی خلیج‌فارس است. از هفتم تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتل‌عام و کشتار انجام شد؟ چقدر زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، به‌وسیله‌ عوامل آمریکا آماج این جنایت‌ها قرار گرفتند؟ اگر طراح این حوادث هم سرویس‌های امنیتی آمریکا و غرب نبودند، حداقل کمک‌کننده بودند؛ حداقل تشویق‌کننده بودند. این دشمن‌ها را بشناسیم. به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ «حقوق بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعا حقوق بشر آمریکایی در این چند روز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. آن کسانی که امروز سعی می‌کنند از این هیولا - که سیاست‌های آمریکایی و سیاست‌های بعضی از دنباله‌روان آمریکاست- یک چهره‌ موجهی معرفی کنند، اینها دارند خیانت می‌کنند؛ اینها دارند جنایت می‌کنند. این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان می‌کنند، این دشمنی خباثت‌آلود را در زیر پرده‌های توجیه می‌پوشانند، اینها دارند خیانت می‌کنند به این ملت. کشور ما و ملت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهمد.

فاجعه ۱۲ تیر ۶۷
در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دوبی بود، بر فراز آب‌های خلیج‌فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد. این هواپیما در زمانی که ایران در نبرد با متجاوزان بعثی قرار داشت با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت‌پیشه شیطان بزرگ قرار گرفت. هواپیما حامل ۲۹۰مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با این جنایت فجیع به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان این هواپیمای مسافربری، ۶۶کودک زیر ۱۳سال، ۵۳زن و ۴۶تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند. ساقط کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران ازسوی جنایتکاران آمریکایی، درحقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با ملت بزرگ ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه‌های جنگ بود. پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند. اما باتوجه‌به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته‌ترین سیستم‌های راداری و رایانه‌ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای درحال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملا تعمدی و خصمانه بوده است.

مدال شجاعت بر گردن قاتل ۶۶ کودک ایرانی!
با این‌حال مقام‌های آمریکایی پس از چندی، در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن «ویلیام سی راجرز سوم» ناخدای این ناو انداختند و بدین‌سان حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام کردند. به هر تقدیر، این جنایت نیز در کنار جنایات بی‌شمار دولت آمریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر تارک آن جنایت‌پیشگان نقش بست.
وینسنس در یک کلمه، پادگانی متحرک بود که به‌دلیل داشتن تجهیزات پیشرفته می‌توانست همزمان در هوا، دریا و زیردریا جنگ کند. این ناو در زمان خود گران‌ترین نمونه از ناوها بود و یک‌میلیارد دلار قیمت داشت. این ناو پیشرفته‌ترین ناو جنگی موجود در جهان بود. اما این کشتی که رادارش می‌توانست شعاعی بیشتر از هواپیمای آواکس را پوشش دهد در صبح روز یکشنبه ۱۲تیر ۱۳۶۷ (سوم ژوئیه ۱۹۸۸) با استقرار در زیر دالان پروازهای تجاری، هواپیمای غول‌پیکر ایرباس ایران را که از بندرعباس به مقصد دوبی درحال پرواز بود هدف موشک‌های خود قرار داد و سرنگون کرد. این جنایت درحالی صورت گرفت که خلبان پرواز۶۵۵ به نام «کاپیتان رضاییان» تا آن زمان ۲۵بار این مسیر را پیموده بود و به‌دلیل مزاحمت‌های آشکار ناوگان آمریکا، مرتب برای آنها پیام می‌فرستاد.
مقامات آمریکایی ناشیانه درصدد پاک کردن صورت‌مسئله برآمدند. درحالی‌که اجساد ۲۹۰تن از سرنشینان این هواپیما روی آب‌های خلیج‌فارس شناور بود مقامات نظامی آمریکا با تکذیب خبر رادیو تهران مبنی بر اصابت موشک آمریکایی یک فروند ایرباس اعلام کردند که یک هواپیمای اف۱۴ را سرنگون کرده‌اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.