۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵٬۴۸۰

یکی از پردرآمدترین مشاغل خانگی ، شغل شیرینی‌پزی خانگی است. پختن شیرینی آن هم در خانه لذت خاصی دارد که نمی‌توان گذر زمان را در آشپزخانه همراه با شیرینی‌های متنوع و رنگی احساس کرد.

شیرینی و کیک خانگی

آگاه: پختن شیرینی هم به نوبه خود یک هنر تلقی می‌شود و علاقه‌مندانی که مایل‌اند در این زمینه کسب درآمد کنند با کسب مهارت لازم و با داشتن کمترین تجهیزات در آشپزخانه به‌راحتی می‌توانند کسب درآمد کنند.
شغل شیرینی‌پزی خانگی برای آن دسته از افرادی که ترجیح می‌دهند با ارائه مهارت‌های آشپزی از مشتریان خود سفارش بگیرند و شیرینی‌های خوشمزه و داغی بپزند بهترین گزینه برای کسب درآمد آن هم در خانه محسوب می‌شود.

مشتریان شیرینی‌پزی خانگی چه کسانی هستند؟
شاید در همان ابتدای کار راه‌اندازی شیرینی‌پزی خانگی به این فکر کنید که مشتریان شیرینی‌های شما چه کسانی هستند؟ شما با پختن شیرینی‌های متنوع می‌توانید مشتریان زیادی را جذب کنید و از طرفی درآمد خوبی عایدتان خواهد شد. از جمله مشتریان مهم و پروپاقرص شما، دفاتر تشریفات مجالس هستند.
در صورت همکاری با دفاتر تشریفات مجالس شما می‌توانید به درآمد بالایی برسید به این دلیل که حجم کاری این دفاتر بالاست و شما می‌توانید سفارش بیشتری از کیک و شیرینی بگیرید. اگر شیرینی‌های خوشمزه با عطر و طعم دلپذیری را آماده کنید مطمئن باشد دفاتر تشریفات مجالس با شما همکاری بلندمدتی خواهند داشت و در نتیجه شما به درآمد خوبی دست خواهید یافت. اینگونه نه شما نیازی به دستگاه‌های موجود در قنادی‌ها دارید و نه دفاتر تشریفاتی نیازی به یخچال قنادی و تجهیزات دیگر دارند.
تجهیزات معمول این شغل به ترتیب زیر است:
همزن برقی، وردنه، قالب‌های مخصوص و متفاوت قنادی برای شیرینی و کیک، اَلَک، کاغذ روغنی، فِر مخصوص قنادی

هزینه مکان در شروع کسب و کار
اوایل باید از آشپزخانه خودتان استفاده کنید، ولی بعد از کمی پیشرفت، یک اتاق ۱۰ الی ۱۵متری برای شیرینی‌پزی بسیار مناسب است. باید اتاق شما به گاز دسترسی داشته باشد.

هزینه مواد اولیه کیک و شیرینی
هزینه مواد اولیه به صورت ماهانه، رابطه مستقیم با تعداد سفارش‌های شما دارد. مثلا اوایل ماهی یک میلیون و بعد از پیشرفت کسب و کار، ماهی ۱۰میلیون تومان و بیشتر!
آزمون و خطا کردن برای موفقیت در هر شغلی طبیعی است، معمولا یک کسب‌وکار شیرینی‌پزی خانگی تا به مشتریان و درآمد ثابتی برسد، سه تا چهارسال طول می‌کشد. بعد از یک سال می‌توانید مجوز یک کارگاه کوچک یا متوسط را بگیرید و آن را تاسیس کنید. با این کارگاه، درآمد بالای ۲۰ یا ۳۰میلیون تومان را به دست می‌آورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.