عملیات انتقامی ایران از رژیم صهیونیستی به‌زودی محقق خواهد شد و صهیونیست‌ها به واسطه جنایت ۱۰مرداد، مجازات سخت خواهند شد. در این میان سران رژیم صهیونیستی به تکاپو افتاده‌اند تا با جلب همکاری کشورهای منطقه‌ای، در برابر حملات پیش‌روی موشکی و پهپادی ایران به اراضی اشغالی سپر چند لایه پدافندی ایجاد کنند. 

هراس کشورهای منطقه‌ای از کمک پدافندی به صهیونیست‌ها

آگاه: صهیونیست‌ها در جریان عملیات تنبیهی وعده صادق۱ که در تاریخ ۲۶ فروردین سال جاری (۱۴ آوریل) به وقوع پیوست، توانستند همکاری برخی کشورهای منطقه‌ای را در ایجاد استحکامات پدافندی جلب کنند؛ در جریان آن عملیات، بالغ بر ۱۰کشور در حوزه پدافندی به رژیم صهیونیستی کمک کردند. در آن مقطع، آمریکا با حمایت کامل و گلچینی از قدرت‌های ناتو به‌ویژه انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای منطقه، لایه‌های دفاعی متعددی در برابر قدرت تهاجمی موشکی و پهپادی ایران ایجاد کردند و در جغرافیایی به وسعت حداقل یک میلیون کیلومتر مربع بر فراز فضاهای عراق، اردن، شمال عربستان، دریای سرخ، شرق مدیترانه، قبرس و فلسطین اشغالی آرایش دفاعی گرفتند و علی‌رغم این دیوارهای دفاعی در حمایت از رژیم صهیونیستی، موشک‌های پرقدرت ایران از سپرهای دفاع موشکی عبور کرد و دو مرکز نظامی «نواتیم» و «شلاخیم» را درهم کوبید. پس از آن، رژیم صهیونیستی جرات نکرد تصاویری از این دو پایگاه نظامی را به دنیا نشان بدهد؛ رژیم صهیونیستی تا لحظه اجرای عملیات وعده صادق بر این باور نبود که ایران درصدد هدف قرار دادن عمق اراضی اشغالی طی بزرگ‌ترین عملیات پهپادی-موشکی تاریخ است. در جریان عملیات مزبور، موشک‌های ایران از سد ۱۰کشور، پنج ارتش و هفت لایه پدافندی ایجادشده توسط آمریکا عبور کردند و به عمق اراضی اشغالی رسیدند. پس از وعده صادق۱، «بن گویر» وزیر امنیت داخلی صهیونیست‌ها صریحا اعتراف کرد که دو پایگاه هوایی اسرائیل توسط موشک‌های ایرانی به طور کامل تخریب شدند. این البته موضوعی بود که کاملا ازسوی رژیم صهیونیستی سانسور شد. به هر ترتیب، در جریان عملیات وعده صادق۱، چنانچه آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و سنتکام به کمک رژیم صهیونیستی نمی‌آمدند، قطعا ۸۰درصد از پرتابه‌های ایران، پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را درهم می‌کوبیدند. 

هشدار ایران
اما در جریان عملیات ضدصهیونیستی پیش‌رو که از آن با عناوینی نظیر «مجازات سخت» و «وعده صادق۲» یاد می‌شود، ایران از پیش به کشورهای منطقه‌ای تذکر داده است که نباید در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی وارد عمل شوند؛ هشدار ایران کارگر افتاده است و کشورهای منطقه‌ای یک‌به‌یک در حال اعلام این موضع هستند که به صف پدافندی صهیونیست‌ها در حمله‌ پیش‌روی ایران نخواهند پیوست. در همین راستا مصر اعلام کرده که در ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه حمله ایران شرکت نخواهد کرد؛ یک مقام ارشد سعودی نیز گفته که ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که اجازه عبور موشک از حریم هوایی عربستان را نمی‌دهیم.
روز یکشنبه نیز در اقدامی بی‌سابقه، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، عازم تهران شد. اردن از جمله کشورهایی بود که در جریان عملیات وعده صادق۱، به کمک رژیم صهیونیستی پرداخت و حالا در آستانه وعده صادق۲، بیش از هر زمان دیگری هشدار ایران را جدی گرفته است و از کمک به اسرائیل هراس دارد؛ در همین راستا یک مقام ایرانی به الجزیره گفت: تهران در سفر روز یکشنبه ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن به ایران، دو پیام تحویل او داد که یکی برای پادشاه این کشور است و دیگری برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است.  این مقام ایرانی بیان کرد: اینکه تهران عدم واکنش با واکنش نمادین را بپذیرد مطرح نیست و هر واکنشی شدید و دردناک خواهد بود. اسرائیل حاکمیت ما را به شکل گسترده نقض کرده و هم‌اکنون میانجی می‌فرستد و این موضوع منتفی است. این مقام مسئول ایرانی افزود: اسرائیل هم‌اکنون تلاش می‌کند که تهران را به‌سمت عدم واکنش سوق دهد و هدفش این است که ما را به شکل یک کشور ضعیف و بدون بازدارندگی نشان دهد. وی تصریح کرد: اسرائیل همه تابوها را زیر پا گذاشته است و باید بهای آن را بپردازد و ما شک نداریم که این بها برای آن سنگین تمام خواهد شد.

صهیونیست‌ها باید بدانند وحشی‌گری امنیتی هزینه‌های سنگین دارد
در جریان سفر وزیر خارجه اردن به ایران، باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با او با اشاره به سابقه طولانی رژیم صهیونیستی در توسل به تجاوزگری و ترور علیه رهبران مقاومت فلسطین در دیگر کشورها تاکید کرد: اسرائیل باید پاسخ قاطع و سخت دریافت کند تا بداند وحشی‌گری امنیتی هزینه‌های سنگین دارد. الصفدی نیز با اشاره به موضع اصولی کشورش در محکومیت تجاوزات رژیم اسرائیل از جمله تجاوز غیرقانونی این رژیم در هدف قرار دادن آقای اسماعیل هنیه، رییس دفتر جنبش سیاسی حماس در تهران، تاکید کرد: اردن اولین کشوری بود که این اقدام اسرائیل در نقض حاکمیت ملی ایران و قوانین بین‌المللی را محکوم کرد و پیام روشن ما ضرورت توقف جنگ و جنایات و تجاوزات اسرائیل در غزه و منطقه است.

دکترین بن‌گوریون به زباله‌دان تاریخ پیوست
اما خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی در واکنش به سفر وزیر خارجه اردن به ایران نوشت: وزیر خارجه اردن به دست‌وپای ایران افتاده و در واقع از ایران می‌خواهد که با اسرائیل درگیر نشود؛ این آخرین تلاش‌ها قبل از یک طوفان است! همچنین استرس کشنده‌ای بر اسرائیلی‌ها حکمفرماست و مردم اسرائیل از ترس انتقام ایران خودشان را تسلیم می‌دانند! روزنامه آمریکایی  وال‌استریت‌ژورنال نیز از آماده شدن آمریکا و اسرائیل برای دفع حمله ایران گزارش داده و معتقد است که حمله ایران به اسرائیل این بار گسترده‌تر و پیچیده‌تر از حمله قبلی در ماه آوریل (فروردین) خواهد بود. این روزنامه همچنین می‌افزاید که دیپلمات‌های آمریکا و جهان عرب در راستای مهار تنش، با «سکوت خشم‌آلود ایران و متحد آن حزب‌الله روبه‌رو شده‌اند» که برای انتقام گرفتن از دو ترور در تهران و بیروت آماده می‌شوند. آنطور که وال‌استریت‌ژورنال نوشته طبق دکترین پیش‌دستانه بن‌گوریون، اسرائیل در حال حاضر که در آستانه حمله ایران هستیم باید پایگاه‌های موشکی ایران را نابود کند، نظیر آنچه در جنگ ۶ روزه با نیروی هوایی مصر به عنوان قدرتمندترین ارتش جهان عرب انجام داد؛ اما مشخص است که اسرائیل به وضوح از انجام چنین کاری عاجز است؛ بر همین اساس و در صورت عدم حمله نظامی پیشدستانه به ایرانی که درصدد خونخواهی است، باید گفت که دکترین مؤسس رژیم صهیونیستی یعنی بن‌گوریون به زباله‌دان تاریخ انداخته شده و این اولین پیروزی محور مقاومت قبل از صدور فرمان شلیک به اراضی اشغالی است.
‏اما آنچه مسلم است آن است که کشورهای منطقه‌ای ملتفت شده‌اند که این بار به مانند وعده صادق۱ در فروردین‌ماه، نباید به صهیونیست‌ها کمک پدافندی کنند؛ در همین رابطه عبدالرحیم انصاری، فعال فضای مجازی در صفحه مجازی خود نوشت: از مصائب سرسپرده بودن و عدم استقلال این است که کشورهایی مثل اُردن و مصر، حتی برای بی‌طرف بودن در یک جنگ هم از خود اراده‌ای ندارند. هم می‌ترسند آسمانشان را بر روی جنگنده‌های آمریکا، اسرائیل و غرب باز نگذارند، و هم بیم آن دارند که این اجازه به دشمن سبب عصبانیت ایرانِ خشمگین شود. در روزهای اخیر طولانی‌ترین رایزنی‌ها را وزرای خارجه این دو کشور با جمهوری اسلامی داشته‌اند تا احتمالا از ایران بخواهند بابت بی‌عرضگی‌شان در مقابل آمریکا و اسرائیل چشم‌پوشی کند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.