پس از گذشت حدود یکسال از اکران فیلم سینمایی فسیل، این فیلم با ۷ میلیون مخاطب و فروش بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی، حدود یک‌سوم گیشه را به خود اختصاص داده است. پس از دوران کرونا عملا سینمای ایران چه در زمینه فروش، تولید، سینماداری و ... تعطیل شده بود. در سال ۱۴۰۲ پس از این همه نا آرامی و افت با اکران فیلم‌هایی چون فسیل و بازگشت روند صعودی فروش این فیلم سینمایی و رکوردشکنی‌های پشت سر همش رونق به سینما بازگشت. 

آگاه ـ بحران‌ها و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ... همگی موجب شده تا مخاطبان فرصت کمتری برای تفریح و تماشای فیلم و سریال داشته باشند اما وقت گذراندن با خانواده و سینما رفتن همیشه موجب می‌شود تا برای مدت زمانی کوتاه مشکلات را از یاد ببریم. بنابراین فیلم‌هایی با ژانر کمدی بهترین گزینه برای این مسئله هستند؛ اما هر کمدی و طنزی برای مخاطبان جذاب و تماشایی نیست. فروش حیرت انگیز «فسیل» و بالا بودن آمار مخاطبانش نشان از آن دارد که مردم به این جنس از فیلم‌های کمدی بسیار علاقه دارند، کمدی‌هایی که فارغ از شوخی‌های جنسیتی و آبکی، حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند از آغاز تا پایان فیلم، تماشاگر را میخ‌کوب کنند. 

حالا با گذشت حدود یکسال از اکران فسیل و همزمان با اکران آنلاین، نسخه قاچاق این فیلم نیز منتشر شده است که تاثیری بر فروش آن نگذاشته است. در اولین روزهای اکران آنلاینش حدود ۷میلیارد فروش داشته است. تهیه‌کننده «فسیل» درباره تاثیر لو رفتن نسخه قاچاق این فیلم بر میزان فروش آن در سینماها هم گفته: تلاش ما این بود که در زمینه مجموع مخاطبان بتوانیم رکورد فیلم «عقاب‌ها» را هم بزنیم. ما در چند قدمی شکستن رکورد فیلم «عقاب‌ها» بودیم، اما متاسفانه نگذاشتند که به آن برسیم.

این اولین باری نیست که نسخه قاچاق فیلم‌ها منتشر می‌شود. همیشه شاهد آن بودیم که برخی فیلم‌ها با وجود آنکه روی پرده سینما بودند، نسخه غیر رسمی و قاچاق آن‌ها دست به دست شده است، اما هیچ مدیر، مسئول و سازوکاری در قبال انتشارهای غیرقانونی پاسخگو نبوده و این خود محلی برای بحث و تامل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.