ماه مبارک رمضان در شرایطی در غزه آغاز شده است که مردم مسلمان این باریکه حدود ۵ ماه است که انواع و اقسام جنایات را از جانیان اسرائیلی مشاهده کرده‌اند.

دائم الصوم

آگاه ـ مردم فلسطین در نوار غزه امسال با گرسنگی، آوارگی، جنگ، محاصره و جنایت نسل‌کشی صهیونیست‌ها علیه آنها از ماه مبارک رمضان استقبال می‌کنند. این ملت مظلوم و مقاوم در حالی وارد ماه مبارک رمضان شده که نسل‌کشی و جنگ برای گرسنه نگه داشتن و کشتار و آواره کردن مردم غزه و انجام جنایات ضدبشری از سوی نظامیان اسرائیلی با حمایت آمریکا و سکوت جامعه جهانی همچنان تداوم دارد.

یکی از مصادیق جنایت جنگی و نسل‌کشی اسرائیل در غزه اعمال گرسنگی اجباری بر مردم غزه است. این مقوله از ناحیه سازمان ملل نیز مستندسازی شده است. صهیونیست‌ها اجازه رسیدن مواد غذایی و دارو به مردم غزه را نمی‌دهند و در صورت مشاهده تجمع مردم برای دریافت اندکی غذا و قوتی‌لایموت، این تجمع را با قساوتی وصف‌ناپذیر به خاک و خون می‌کشند.

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) می‌گوید که «گرسنگی شدید» به سرعت در غزه در حال گسترش است، در حالی که چند فلسطینی دیگر از گرسنگی در شمال غزه جان خود را از دست داده‌اند و مجموع قربانیان ناشی از سوءتغذیه تا ده‌ها نفر گزارش شده است. این نهاد سازمان ملل خواستار آتش بس‌فوری در ماه روزه‎داری است و از سویی دیگر رسانه‌های محلی گزارش دادند که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از ورود صدها فلسطینی به مسجدالاقصی در قدس شرقی اشغالی در آستانه ماه مبارک رمضان جلوگیری کردند.

در حالی که مسلمانان ماه رمضان را در فضای نشاط و شادی جشن می‌گیرند، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه این حالت را از مردم این باریکه گرفته و فلسطینیان ساکن در این منطقه در میان محاصره، بحران شدید انسانی و مساجد ویران شده وارد این ماه مبارک شدند. وزارت اوقاف فلسطین اعلام کرد که به دلیل بمباران رژیم صهیونیستی بیش از هزار مسجد در نوار غزه به آوار و تلی از خاک تبدیل شده‌ یا آسیب دیده‌اند. این وزارتخانه افزود که صدها هزار نمازگزار فلسطینی ساکن غزه نمی‌توانند در مساجد تخریب شده نماز تراویح بخوانند.

دولت غزه در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواسته تا دیر نشده برای جلوگیری از روند گرسنگی در غزه و انتقال صدها هزار تن از کمک‌های انبار شده در آن سوی مرزها تلاش و این کمک‌های انسانی را فوراً وارد غزه کنند تا فلسطینیان در ماه مبارک رمضان از مشکلات گرسنگی در امان بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.