نمایش «هناس» با موضوع حمایت از کودکان بی‌دفاع غزه و فلسطین، از ۷ تا یازدهم فروردین در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اجرا می‌شود.

«هناس» به نمایشگاه قرآن می‌آید

به گزارش آگاه: از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش هناس از تولیدات مشترک مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون و واحد تماشاخانه‌ سیار کانون است که روزهای ۷ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ در ساعت‌های ۲۰ و ۲۱ در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در مصلای امام خمینی(ره)، بخش هنرهای دینی اجرا می‌شود.

نمایش هناس(نفس) به کارگردانی صادق کیانی‌مقدم با موضوع آسیب دیدن بچه‌ها در جنگ به‌خصوص کودکان بی‌دفاع غزه و فلسطین، سوریه، عراق، یمن و... اجرا می‌شود.

این اثر روایت مردمانی‌ است که بر اساس سیره، روش و منش زندگانی حاج قاسم سلیمانی همچنان وفادار به اصول مقاومت در منطقه مانده‌اند و رنج‌ها و مصایب‌شان را به جان می‌خرند. روایت مظلومیت کودکان آسیب‌دیده از بمباران شیمیایی جنگ ایران و عراق در دوران دفاع مقدس و بیمارستان المعمدانی شهر غزه و بمباران هوایی رژیم غاصب و کودک‌کش رژیم صهیونیستی که به شهادت کودکان ختم می‌شود.

بازیگران این نمایش صادق کیانی‌مقدم و شهره دانشیار هستند. دستیار صحنه، موسیقی و افکت راحله حمزه‌ای، دستیاری کارگردان و طراحی پوستر را مینا بهرامی‌تبار و ساخت دکور و اکساسوار را علیرضا حسین‌پور بر عهده داشته‌اند.

طرح تناوبی تئاتر در چارچوب درخواست مراکز هنری و مراکز استان‌ها و با نظارت مستقیم مرکز تئاتر کانون پرورش فکری از میان تولیدات این مرکز اعزام و اجرا می‌شود.

‌نمایش‌های شرکت کننده در این طرح به صورت اجرای صحنه‌ای در سالن‌های شهر تهران و مراکز استان‌ها یا بر روی تماشاخانه سیار کانون در مناطق مختلف استان‌ها اجرا می‌شود. پیش‌تر این نمایش در استان‌های تهران، لرستان و مرکزی نیز اجرا شده است.

سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.