۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۳٬۰۰۱

آگاه، هادی رضائی دبیر گروه سیاسی :روز جهانی قدس روز گذشته - ۱۷ فروردین ماه - همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر ایران و نقاط مختلف جهان برگزار شد و آزادی خواهان جهان باردیگر با حضور در میدان انزجار خود را از جنایت های رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

با توجه به حضور گسترده مردمی در حماسه روز قدس این سوال مطرح می‌شود که تفاوت روز قدس ۱۴۰۳ با ادوار و سالیان گذشته در چیست؟ و جنایت بی حد و حساب صهیونیست‌ها به پشتیبانی آمریکا چه جایگاهی در این اجتماع بزرگ جهانی داشته است؟

جنایت‌های صهیونیست‌ها در ماه‌های گذشته علیه مردم مظلوم غزه، عاملی برای شکل‌گیری یک هجمه جهانی علیه این رژیم کودک‌کش شد. از این رو اراده جهانی برای مقابله با رژیم آپارتاید صهیونیستی بیش از پیش نمایان شد و از مرزها و قاره‌ای گذر کرده است. در همین راستا می‌توان به تظاهراتی که در روزهای اخیر در مقابل کِنِست در سرزمین‌های اشغالی تشکیل شد که مخالفان نتانیاهو در این اجتماعات اصرار بر کناره‌گیری دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام می‌کردند و همچنین قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت اشاره کرد!

 در روز قدس امسال نه تنها مخالفان رژیم صهیونیستی بیش از پیش نسبت به آن متنفر هستند، بلکه افرادی که در دوره‌های گذشته خنثی ظاهر می‌شدند یا چندان مخالفت و تنفر خود را نسبت به جنایت‌های این رژیم ابراز نمی‌کردند نیز دیگر تاب این همه جنایت را نیاوردند و شدیدا این رژیم و جنایت‌هایش علیه کودکان، بانوان و بیماران بی‌دفاع را محکوم کردند، حتی غرب به دلیل رفتارهای وحشیانه ارتش اسرائیل علیه مردم غزه از «بنیامین نتانیاهو» و کابینه او عبور کرد. نمونه‌های واکنش‌ها به اسرائیل غاصب را می‌توان در گوشه و کنار جهان و در رسانه‌های مختلف دنیا مشاهده کرد.

 رشد و استقلال جبهه مقاومت: عملیات «طوفان الاقصی» نمایشی از قدرت بازدراندگی جبهه مقاومت بود؛ ما تاکنون شاهد این سطح از قدرت اطلاعاتی و نظامی در میان گروه‌های مقاومت فلسطینی نبودیم. این عملیات معادلات در سرزمین‌های اشغالی را تغییر داد و نشان داد شرایط با سالیان گذشته که صهیونیست‌ها با شهروندان خود از یک امنیت کاریکاتوری سخن می‌گفتند، فرق کرده است. سربازان صهیونیست هم که بعد از طوفان الاقصی به شدت روحیه خود را باخته‌اند، متوجه شده‌اند که معرفی آنها به عنوان بزرگ‌ترین و قوی‌ترین ارتش منطقه فقط یک ادعای پوشالی است. به همین جهت روز قدس امسال، پلکان رسیدن از طوفان الاقصی به طوفان الاحرار بود.

صهیونیست‌ها هر لحظه احتمال حضور رزمندگان مقاومت در عمق سرزمین‌های اشغالی و حتی خانه‌های خود را می‌دهند. پس از جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن سرداران سپاه در سرکنسولگری ایران در سوریه و هنگامی که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار سران قوا، جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام و چهره‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، درنده‌خویی و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه را ناشی از عجز صهیونیست‌ها در مقابل رزمندگان مقاومت دانستند و گفتند: شکست صهیونیست‌ها قطعاً ادامه خواهد یافت و تلاش‌های مذبوحانه آنها مانند این کاری که در سوریه مرتکب شدند و البته سیلی آنها را هم خواهند خورد، مشکلات آنها را علاج نمی‌کند. این پیام را برای آنها داشت که آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد؛ وحشت سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفت. تنها کافی بود شب جمعه فضای مجازی را رصد می‌کردید. انتشار یک خبر که کاری به صحت و سقم آن نداریم، دلهره‌ای در دل شهروندان صهیونیستی انداخت که فرار را به قرار ترجیح دادند!

از سوی دیگر مشکلات سیاست داخلی رژیم صهیونیستی و اختلافات کم‌نظیر میان سیاستمداران این رژیم به حدی رسیده است که حتی برخی افراد این رژیم به صورت علنی به آن اذعان و مُهر تاییدی بر مشکلات روزافزون خود می‌زنند. جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق نه تنها رنگ و بوی دیگر به راهپیمایی روز قدس امسال داده بود بلکه معادلات نبرد مقاومت در غزه را بیش از پیش پیچیده کرده و پاسخ احتمالی ایران و مقاومت، خواب خوش را بیش از پیش از صهیونیست‌ها گرفته است. همه اینها ثابت می‌کند که روز جهانی قدس ۱۴۰۳ با دورهای گذشته که به صورت مجمل به آن پرداخته شد تفاوت‌های بسیاری داشته و حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی همان گونه که رهبر انقلاب فرموده بودند ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.