روز گذشته همزمان با افزایش احتمالات و اوج‌گیری انتظارات عمومی نسبت‌به انتقام‌گیری از رژیم صهیونیستی، پیامکی جعلی به نام سازمان پدافند غیرعامل با محتوایی عجیب منتشر شد که با توجه به نمونه‎‌های مشابه قبلی نشان از طراحی عاملان آن برای التهاب‌آفرینی و برهم‌زدن آرامش مردم داشت.

آگاه: در این پیامک کذایی آمده‌ بود: «توجه؛ طی روزهای نزدیک می‌بایست خودمان را در مقابل تهدیدات مصون بداریم. لذا در آستانه به‌وجودآمدن شرایط اضطراری، تقاضا می‌شود فورا آب آشامیدنی و غذای خشک را تهیه نمایید.» سازمان پدافند غیرعامل در پی ارسال انبوه پیامک‌هایی جعلی به نام این سازمان در اطلاعیه‌ای تصریح کرد: به اطلاع می‌رساند پیامی که با سرشماره ۹۰۰۰۳۱۴۰ از طریق یک سامانه پیامکی تجاری برای برخی از شهروندان منتشر شده جعلی است و متعلق به روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیست و محتوای آن کذب محض است.

غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز تاکید کرد که پیامک‌های ارسالی ناشی از هک سیستم پیام‌رسان است و صحت ندارد. سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز درباره ارسال پیامکی از سرشماره جعلی منتسب به پدافند غیرعامل گفت: این پیامک ساخته و پرداخته دشمن است و تکذیب می‌شود و هیچگونه اعتباری ندارد و نباید به آن توجه شود. وی با تاکید بر هدف دشمن برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد نگرانی و اضطراب در میان مردم است.

میراحمدی بیان کرد: دشمنان کشورمان و در رأس آنها، رژیم غاصب صهیونیستی به‌دلیل اضطرابی که در موضوع انتقام جمهوری اسلامی سراسر وجودشان را فراگرفته، دست به هر اقدامی می‌زنند و می‌خواهند ترس و وحشت خود را به داخل کشورمان تسری دهند اما مردم ما هوشیار و آگاه‌ هستند.

شایان ذکر است چندی قبل نیز در پی خرابکاری که منجر به انفجار در خط لوله گاز بروجن شد، مشابه همین خبرسازی‌ها صورت گرفت که با هوشیاری مردم راه به جایی نبرد. بدون تردید از دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود در اسرع وقت عاملان این نوع خبرسازی‌های جعلی را شناسایی کرده و با آنها برخورد جدی و بازدارنده کنند تا در موارد مشابه، کسی به‌راحتی نتواند در جامعه التهاب‌آفرینی و با آرامش مردم بازی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.