بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی آگاه، با اشاره به اظهارات اخیر فرمانده سپاه حفاظت از مراکز هسته‌ای درباره احتمال تجدید نظر در دکترین هسته‌ای ایران در واکنش به اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی گفت : حوادث اخیر نشان داد که اسرائیل یک رژیم کوچک و آسیب پذیر است و کشور بزرگ و مقتدر ایران اسلامی توانمندی‌های فوق العاده‌ای در مقابله با اسرائیل دارد.

تغییر دکترین هسته ای معطوف به نظر رهبری است

آگاه: این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع برای نخستین بار و به طور مستقیم اسرائیل از درون جمهوری اسلامی ایران  مورد حمله قرار گرفت که حمله‌ای کاملاً موفقیت‌آمیز بود.

نجم آبادی با بیان اینکه در حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی بسیاری از موشک‌های پیشرفته ما به هدف نشست، تاکید کرد : حتماً ابعاد خسارات وارده به رژیم صهیونیستی پیرو حمله موشکی ایران، در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال اینکه ما در دکترین هسته‌ای خودمان تصمیماتی خواهیم گرفت و یا خیر قطعاً این مسئله معطوف به نظر مقام معظم رهبری است. بنابراین هر تصمیمی که جمهوری اسلامی متناسب با میزان خطری که آن را تهدید می‌کند، محتمل است.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک رژیم دارای قدرت هسته‌ای و نظامی مخرب است، گفت: از این رو دکترین جمهوری اسلامی تاکنون در حوزه هسته‌ای، نظامی نبوده است و این استفاده همواره استفاده غیرنظامی بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً پیرو میزان خطری که جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند ما در این بخش تصمیم گیری خواهیم کرد، بیان کرد: به اعتقاد بنده در شرایط فعلی رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان برای ما خطری محسوب نمی‌شود. رژیم صهیونیستی نه تنها برای ما خطری محسوب نمی‌شود که اتفاقات اخیر نشان داد که این رژیم اوضاع بسیار نابسامانی دارد.

وی با اشاره به تسلط ویژه جمهوری اسلامی بر تنگه‌های مختلف استراتژیک و راهبردی جهان چه در دریای سرخ و چه در خلیج فارس بیان کرد : این مسئله حکایت از آن دارد که جمهوری اسلامی ایران شاهراه‌ها و در واقع مراکز تنفس اقتصادی دنیا را در اختیار دارد،بنابراین شاید خیلی لزوم نداشته باشد که ایران به سمت، استفاده نظامی از انرژی هسته‌ای برود. با این حال این اختیار برای نظام جمهوری اسلامی ایران کاملاً وجود دارد و این حق مشروع است همچنان که ذیل ماده ۵۱ ایران به حمله این رژیم پاسخ داد بنابراین این فرصت و این اختیار در دست جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ان. پی. تی پیوسته و به تعهدات خود عمل کرده در حالی که رژیم صهیونیستی عضو ان. پی. تی نیست و به هیچ تعهدی عمل نکرده و قطعاً دیگران نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه ملامت کنند که در مقابل دشمنی که بارها در گذشته ایران و غزه را تهدید هسته‌ای کرده، پاسخی ندهد. قطعاً جمهوری اسلامی ایران پیرو نظر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی تصمیم متناسب را خواهد گرفت.بنابراین اگر رژیم صهیونیستی دست به اقدامات خصمانه بزند تصمیم متناسب را در این بخش اتخاذ خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.