کاظم هژیرآزاد درخصوص ایجاد حریم برای مجموعه تئاترشهر گفت: ما نمی‌توانیم ساختمان تئاترشهر را که نماد (سمبل) تئاتر تهران و یکی از بهترین طراحی‌ها براساس معماری ساختمان‌ است به‌جای دیگر منتقل کنیم، باید در جای خودش حضور داشته باشد، زیرا این ساختمان یکی از آثاری است که در آن معماری سنتی و مدرنیته در آن تلفیق شده، پس ما وظیفه محافظت از این سبک آثار را داریم؛ تئاترشهر شناسنامه تهران است، به همان اندازه که از شناسامه خود محافظت می‌کنیم باید مراقب باشیم تا خدشه‌ای بر این آثار وارد نشود.

طرح اولیه را دیدم و موافق این حریم هستم

آگاه: هژیرآزاد با اشاره به حضور دستفروشان و کارتن‌خواب‌ها در این مجموعه بیان کرد: تنها مسائل و ناهنجاری‌های این‌چنینی که در کشور وجود دارد موجب شده تا مجموعه تئاترشهر هم دچار آن شود، باتوجه‌به اینکه برای ایجاد امنیت در این محوطه پلیس هم حضور دارد اما همچنان این مشکلات و معضل‌ها برطرف نشده است. 

این هنرمند با اشاره به کاهش مخاطبان تئاتر و مشکلات موجود در جامعه افزود: جذاب نبودن محتوای نمایش‌ها به عوامل متعددی همچون شرایط فرهنگی، سیاسی و... بستگی دارد، ایجاد حریم برای این مجموعه جز مسائل سخت‌افزاری است، اما بررسی محتوای نمایش‌ها به مسائل نرم‌افزاری مربوط می‌شود که برای بررسی محتوای نمایش‌ها باید وارد مسائلی چون نظارت و ارزشیابی و... شویم. باتوجه‌به اینکه مرکز هنرهای نمایشی یک اداره کل بیشتر ندارد، بودجه کمی هم در اختیار دارد و نمی‌تواند آنگونه که باید برای ساخت آثار هنری و حمایت از هنرمندان هزینه کند. صحبت‌هایی درخصوص اینکه اداره کل به یک سازمان مناسب تبدیل شود و مانند سینما معاونت خاص خود را داشته باشد هم شده اما امیدواریم که نتیجه‌بخش باشد تا تئاتر از این حالت نابه‌سامان خارج شده و بتواند بودجه بهتری برای اهالی تئاتر شهرستان‌ها گرفت، باز هم می‌توان گفت در تهران اوضاع کمی روبه‌راه‌تر است، زیرا هنرمندان با بودجه‌های شخصی نمایش‌های خود را روی صحنه می‌برند. 

باتوجه‌به اینکه با ایجاد حریم ممکن است میان هنرمندان و مخاطبان فاصله به‌وجود آید، این هنرمند در این خصوص گفت: در هر صورت‌مسئله این فضا، معضلی است که باید برطرف شود، جلسه‌ای در خصوص ایجاد حریم برای مجموعه تئاترشهر برگزار شد و در آن نقشه‌ای را که ازسوی مهندس «سروناز امتیازی» کشیده شده دیدم، آنچه به ذهن من رسید این بود که این نقشه بسیار مناسب و درخور است، باتوجه‌به اینکه معضلات عمیق اجتماعی وجود دارد ممکن است با ایجاد حریم، مشکلات برطرف شود ممکن هم هست که برجای بماند. با این‌حال بنده به‌شخصه به وجود حریم برای این مجموعه باور دارم و باید حریم وجود داشته باشد، زیرا اصلا وضع مناسبی برای هنرمند و مخاطب در این فضا وجود ندارد. او درباره نحوه ورود و خروج از درهای تعبیه‌شده و کنترل مسیر بیان کرد: حریم این مجموعه باید حفظ شود و نباید به ناهنجاری‌ها اجازه ورود داد، زمانی که یک فضا حریم داشته و محافظت شود کسی نباید به آن حریم تجاوز کند؛ برای مجموعه تئاترشهر هم باید فضایی مانند ساختمان رودکی ایجاد شود. طرحی که قرار است اجرا شود از فضای ساختمان رودکی هم زیباتر و جذاب‌تر است و ساختمان از پشت نرده‌های در نظر گرفته شده دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.