۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۳٬۴۲۷

امیر اسماعیلی ـ سردبیر

مردم همراه‌اند...

آگاه: مردم ایران اسلامی در بیان کلی کلمه و مفهوم که نام اجتماع را می‌توان بر آن گذاشت، همواره و در هر شرایطی نشان داده‌اند که پای کار و همراه هستند، در هر اقدامی که منجر به بهبود شرایط زیستی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شود. این همراهی بارها در طول تاریخ نشان داده شده است. هنوز در خاطره‌ها تصویر صف اتوبوس‌های حامل رزمندگان اعزامی به جبهه مانده است که پسری، همسری و پدری با سربند «یازهرا» عازم نبرد می‌شد و در خیابان به بدرقه پدر، مادر، همسر و فرزندانی دعا بر لب نظاره‌گر دور شدن اتوبوس می‌شدند. چون عزت و سربلندی و ایران برایشان مهم بود.

مردم برای این همراهی نیازمند تشریح و ساده‌ بیان کردن تصمیم‎‌ها هستند که اگر اصولی و درست در جریان تصمیم‌ها و برنامه‌ها قرار بگیرند، خودشان راه را بر هرچه شایعه، دلشوره و... می‌بندند و حتی برای پیاده‌سازی آن تصمیم، نقش به عهده می‌گیرند.

تداوم شفاف گزارش‌های نهادهای مسئول در پیگیری و تلاش‌ها برای بهبود جریان زیستی مردم، اعلام به‌موقع مبارزه با فسادهای آشکار و نهان ازسوی فرزندان همین مرز و بوم، همراهی مردم را چندین برابر می‌کند و باعث تقویت سرمایه اعتماد اجتماعی می‌شود. مسئله‌ای که باید حواسمان بسیار به آن جمع باشد: تقویت سرمایه اعتماد اجتماعی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.