حوزه هنری انقلاب اسلامی به‌منظور ایجاد زمینه‌ رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی در مساجد و همچنین توسعه‌ فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را با اهداف فعال‌سازی و سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سراسر کشور، ارائه‌ راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها به‌منظور ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی، تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای مسجدی و جذب حداکثری مخاطبان مردمی در تمامی گروه‌های سنی در ۱۴دوره برگزار کرده است.

بازگشت الهام چرخنده به عرصه تئاتر

آگاه: پانزدهمین دوره از این رویداد با دبیری سید مصطفی موتورچی از ۱۸ تا ۲۱اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد. بنابر تصمیم رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، هر دوره از رویداد تئاتر مساجد در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود. در جریان برگزاری این رویداد، الهام چرخنده بازیگر تئاتر به‌عنوان عضوی از هیات داوران این جشنواره معرفی شده است. او در ابتدای دهه۸۰ با بازی در سریال «من یک مستاجرم» به شهرت رسید.

الهام چرخنده در سال‌های اخیر با تغییر نوع پوشش خود حواشی بسیاری داشته است؛ به‌طوری‌که پوشش این بازیگر در شبکه‌های ماهواره‌ای مورد انتقاد قرار گرفت. این بازیگر چند سال پیش به‌کلی مسیر کار و زندگی خود را تغییر داد و در ویژه‌برنامه «شهر یاکریم» در شبکه استانی صداوسیمای قم ضمن اهدای انگشتر، تسبیح و ساعت خود برای حراج به نفع خیریه، پوشش چادر را برای همیشه انتخاب کرد. همین اقدام او باعث حمایت و مخالفت‌های بسیاری شد. بسیاری از طرفداران، او را سمبل تبلیغات چادر دانسته و از او حمایت کردند. پس از سال‌ها کناره‌گیری از عرصه هنر، اکنون به‌عنوان داور در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به تئاتر باز خواهد گشت. جشنواره تئاتر مساجد، جشنواره‌ای متمایز و هدفمند است که فرصتی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده فضای فرهنگی و هنری مساجد و گروه‌های مذهبی در  راستای پرورش  استعدادهای هنری جوانان انقلابی و ترویج فرهنگ دینی با زبان هنرهای نمایشی به شمار می‌رود؛ بنابراین برپایی چنین جشنواره‌هایی با قابلیت‌های منحصربه‌فرد فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور، موجب پیشرفت روزافزون و بیش از پیش تئاتر مساجد خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.