۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۳٬۵۹۷

رییس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد.

آگاه: سرهنگ داود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده صدمیلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری کرده است. 

مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که برای دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده درنهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود. 

وی ادامه داد: پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر چهار عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند. وی افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد، اما درنهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی توصیه کرد: همان‌گونه که به‌دفعات ازسوی پلیس هشدار داده شده است به هیچ‌عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی ازجمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعا کلاهبرداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.