رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر ضرورت ایجاد شعب خاص برای رسیدگی به جرایم مرتبط با پدافند غیرعامل گفت: دادستان‌های سراسر کشور باید پرونده‌های احتمالی مربوط به پدافند غیرعامل را در اولویت رسیدگی قرار دهند.

شعب دادرسی رسیدگی به جرایم مرتبط با پدافند غیرعامل ایجاد شود

به گزارش آگاه، سردار غلامرضا جلالی در دیدار حجت الاسلام موحدی دادستان کل کشور گزارشی از آخرین اقدامات و مهمترین اسناد، نظام‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مصون‌سازی و عملیاتی ارائه و برنامه‌های در دست انجام سازمان ارائه و با اشاره به چگونگی تصویب و ابلاغ قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون مصوب مجلس در جهت این بود که ضعف‌های موجود در اجرایی سازی اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل برطرف شود.

وی یادآور شد: در قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست. ضمانت اجرایی تصمیمات این کمیته در قانون تعیین شده است و با مستنکفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: تصمیمات کارگروه دائمی پدافند غیرعامل با امضای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ می‌شود و برای همه دستگاه‌های لشکری و کشوری لازم‌الاجراست که این فصل جدیدی از استفاده قانون و ظرفیت‌های قانونی تعیین شده برای اجرای ماموریت‌های پدافند غیرعامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر ضرورت بکارگیری ظرفیت‌های دستگاه قضا برای اجرا و استقرار نظام‌ پدافند غیرعامل در بخش مختلف برای مصون‌سازی زیرساخت‌ها و ارتقای تاب‌آوری و پایداری ملی تصریح کرد: درخواست ما این است که با ابلاغ قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل به دادستان‌های سراسر کشور، اهمیت اجرای آن مورد تأکید قرار گیرد.
 
وی همچنین بر لزوم پیش‌بینی و اختصاص شعب خاص برای رسیدگی به جرایم مرتبط با پدافند غیرعامل در مراکز استان‌ها و به ویژه در تهران تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، دادستان‌های سراسر کشور پرونده‌های احتمالی مربوط به پدافند غیرعامل را در اولویت رسیدگی قرار دهند. ضروری است که رئیس کمیته پدافند غیرعامل دادستانی کل، به عنوان نماینده آن دادستانی به سازمان پدافند غیرعامل کشور معرفی شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.