رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به پنجمین سالروز ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ارزیابی خود از عملکرد دستگاه‌ها گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک گام بلند در جهت استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

اقتصاد در اختیار مردم قرار گیرد

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار آگاه، با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عدالت محوری و مردم محوری توجه جدی شده است گفت: پیش از ابلاغ این بیانیه مقام معظم رهبری در زمینه عدالت محوری گلایه‌مندی‌هایی داشتند که به خوبی در این بیانیه به آن اشاره شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید در گام دوم انقلاب، اقتصاد را در اختیار مردم قرار دهیم، گفت: این موضوع یکی از موضوعاتی است که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین وزارت نفت نیز مطرح کردند، چرا که بالاخره اگر ما اعتقاد به بخش خصوصی داریم به واقع باید خصوصی‌سازی را پیگیری کنیم چراکه شرکت‌هایی که در واقع عهده‌دار برخی از وظایف هستند مصداق بخش خصوصی نیستند. بنابراین این نکته بسیار مهمی بود که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشارات جدی داشتند.

راه نجات کشور توجه به بخش خصوصی است

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه نجات کشور توجه به بخش خصوصی است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم در کشور تورم و گرانی کاهش پیدا کرده و اقتصاد پویایی داشته باشیم هیچ راهی جز این نداریم که باید اقتصاد را در اختیار مردم قرار دهیم. حاجی بابایی با بیان اینکه عدالت محوری یکی از نکات برجسته بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: به واقع مفهوم عدالت محوری در تمام موضوعات جاری کشور صدق می‌کند و مهم‌ترین آن دادن امتیازات اقتصادی، اجتماعی و حقوق شهروندی است لذا ما باید سعی کنیم در این زمینه‎‌ها عدالت را ساری و جاری کنیم. وزیر آموزش و پرورش دولت دهم تصریح کرد: اگر مسئولین ما در رابطه با اجرای گام دوم انقلاب قدم‌های موثری بردارند و همت خود را به کار گرفته و به این مسئله توجه جدی داشته باشند، این مسئله می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات کشور باشد.

راهبرد مجلس در عمل بیانیه گام دوم

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مجلس در راستای توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد: مجلس نقش قانونگذاری را بر عهده دارد لذا مجلس در این بین برنامه هفتم توسعه را به تصویب رسانده و در این برنامه به موضوع مردمی‌سازی اقتصاد توجه جدی کرد. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: همچنین مجلس در این برنامه به موضوع عدالت اجتماعی توجه جدی داشت. بنابراین مجلس در این بخش‌ها نقش خود را به درستی ایفا کرده است. حاجی بابائی در ادامه و در توصیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، گفت: تنها راه نجات کشور توجه و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و هیچ راهی جز این وجود ندارد. چراکه برخی ایرادات و اشکالات کلی در کشور نشات گرفته از عدم اجرای سیاست‌های کلی و همچنین توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.