احزاب و تشکل‌های سیاسی حضوری فعال در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارند. کانون دانشگاهیان نیز به عنوان یکی از تشکل‌های فعال در عرصه سیاسی کشور شناخته می‌شود که دبیرکل آن سید محمد حسینی است. او در دولت دهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و پس از به روی کارآمدن دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ با دعوت حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به کابینه پیوست و معاون پارلمانی رئیس جمهور شد. از آنجا که انتخابات، بهار احزاب و تشکل‌های سیاسی است با محمد رضا مرندی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان درباره آرایش سیاسی کنشگران انتخاباتی و عملکرد مجلس یازدهم گفت و گو کردیم.

اصلاحات فراکسیون اقلیت تشکیل می‌دهد

آگاه ـ مرندی درباره فعالیت‌های انتخاباتی تشکل متبوعش در انتخابات پیش‌رو، گفت: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در تهران لیست نمی‌دهد. اعضاء کانون بیشتر با جریان‌های همسو رایزنی می‌کنند البته کانون پشتوانه سیاسی آنهاست اما ما تصمیم گرفته‌ایم در استان‌ها لیست ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: جزئیات بیشتر را مسئول تشکیلات یا دبیرکل کانون می‌توانند اعلام کنند. این فعال سیاسی در پاسخ به این‌ پرسش که آیا مجلس یازدهم توانست کارنامه‌ای قابل قبولی از خود ارائه دهد تا مردم را بتواند جذب صندوق رأی کند، تاکید کرد: مجلس یازدهم نقاط قوت و ضعف داشت؛ در کل ما باید نسبی نگر باشیم و مطلق نمی‌توانیم قضاوت کنیم.

مرندی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، مجلس یازدهم را مجلس انقلابی خواندند، تصریح کرد: درست است که این مجلس انقلابی نامیده شده اما اگر بخواهیم مطلوب نگاه کنیم باید بگویم که خلاهایی در مجلس وجود داشته و حتی می‌توانست بهتر از این عمل کند.

وی گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم براساس شایسته سالاری شکل بگیرید و افرادی که راهی خانه ملت می‌شوند بیشتر به دغدغه‌های مردم و آرمان‌های امام و رهبری پایبند باشند تا مجلس در دوره جدید، کارآمدتر ظاهر شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی درخصوص ترکیب مجلس آینده هم تحلیل خود را ارائه داد و اظهار کرد: به اعتقاد بنده، مجلس دوازدهم دیگر مانند مجلس یازدهم نخواهد بود و طیف‌های دیگری هم در آن حضور خواهند داشت، هرچند اکثریت با نیروهای انقلابی خواهد بود اما جریان اصلاح طلب می‌تواند فراکسیون اقلیت تشکیل دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.