تحلیل‌گر مسائل سیاسی در پاسخ به این پرسش که چرا در انتخابات ۱۱ اسفند نیروهای انقلاب به یک لیست واحد دست نیافتند، گفت: باید این موضوع را از اصولگرایان پرسید، البته خوب بود که وحدت انجام می‌شد. در هر صورت از آنجایی که نگاه‌های متفاوتی وجود داشت، مردم باز جریان اصولگرا اعتماد کردند.

مجلس دوازدهم منسجم خواهد بود

آگاه ـ لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار آگاه این مطلب را بیان کرد و افزود: جریان اصلاح طلب نیز در انتخابات حضور داشت، آنها در انتخابات فعال بودند و فقط توانستند ۴۵-۴۶ کرسی در مجلس دوازدهم را بدست آوردند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه فضای انتخابات رقابتی بود، اظهار کرد: البته مسلماً اگر وحدت صورت می‌گرفت انتخابات در مرحله اول تمام می‌شد، سطح آرا بالاتر می‌رفت. نماینده‌ای که آرای بیشتری داشته باشد، طبیعتا با پشتیبانی بیشتری به مجلس راه پیدا می‌کند. فروزنده حضور نیروهای جوان و باسابقه در نهاد قانون‌گذاری را مهم دانست و اظهار کرد: افرادی که در کشور سابقه دارند و زحمت کشیده‌اند باید حضور داشته باشند، در حقیقت ترکیبی از نیروهای مجرب و جوان می‌تواند کشور را جلو ببرد، نباید خدای‌ناکرده این احساس وجود داشته باشد که رقابت میان نیروهای باتجربه و باسابقه با جوانان بود.اصولاً افراد باتجربه هستند که بسترسازی می‌کنند تا جوانان بتوانند رشد کنند، جوانان هم باید بدانند حتماً به تجربه نیروهای قدیمی احتیاج دارند و بدون توجه به تجربه آنها در کار موفق نخواهند بود و این مسئله بسیار مهمی است.

وی درباره حواشی اخیر که از سوی برخی منتقدان مطرح و با تذکر رهبر انقلاب هم مواجه شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تذکر دادند، ما باید تکلیفی که داریم را انجام دهیم و برای آنکه برای خدا کار کنیم به میدان می‌آییم. وقتی کسی می‌خواهد برای خدا کار کند تخریب، دروغ گفتن و متهم کردن دیگران معنی ندارد، ضمن آنکه اصل کار هم زیر سوال می‌رود. این فعال سیاسی خطاب به منتخبان ملت در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: همه باید به این فکر باشیم که اگر نماینده مجلس می‌شویم باید نیت‌مان را خالص و تقوا را رعایت کنیم و هدفمان این باشد که به مردم خدمت کنیم، باید با همه به شکل ایجابی برخورد کنیم اما متاسفانه برخی‌ها سلبی برخورد کردند و این کار آسیب به کشور می‌زند.

فروزنده با بیان اینکه در کشور تلاش و کار فراوانی صورت می‌گیرد و زحمات زیادی کشیده شده است، افزود: اگر ما به این زحمات توجه نکنیم و منفی‌بافی و تخریب کنیم مردم را ناامید می‌کنیم. هر شخص منصفی می‌داند که امروز دولت و مجلس کار و تلاش می‌کنند تا کم‌کاری‌های دیگران را جبران کنند. وی با اشاره به اینکه تخریب کردن به جز ناامید ساختن مردم هیچ نقش دیگری ندارد، گفت: معتقدم با توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب داشتند، ما شاهد مجلسی منسجم خواهیم بود. کار اصلی مجلس مشخص کردن اولویت‌ها و ریل‌گذاری است تا بدین وسیله به دولت کمک کند که برنامه‌های خوب را اجرا کند تا آثار آن در زندگی و معیشت مردم دیده شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.