رژیم جنایت‌پیشه و متوحش صهیونیستی که ۶ ماه است در سایه سکوت خفت‌بار مجامع به اصطلاح بین‌المللی در غزه مشغول کودک‌کشی و نسل‌کشی است، وقاحت و شناعت را به حدی رسانده که بی‌اعتنا به قواعد آمره جهانی و کنوانسیون‌های مربوطه، از جمله کنوانسیون وین، اماکن دیپلماتیک کشورها را هدف تجاوزات و حملات خود قرار می‌دهد و این بار، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را مورد تعرض قرار داد.

پشیمانی سخت برای فرزندانِ نامشروعِ «بن‌گوریون»

آگاه ـ در پی این حمله وحشیانه که بعدازظهر روز دوشنبه ۱۳ فروردین رخ داد، جمعی از سرداران پرافتخار سپاه اسلام و مستشاران نظامی ایرانی از جمله سردار سرافراز محمدرضا زاهدی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه سوریه و لبنان به مقام شامخ شهادت نائل شدند.

علاوه بر سردار زاهدی، سرتیپ پاسدار محمدهادی  حاجی رحیمی (جانشین سردار زاهدی)، حسین امان‌اللهی (رئیس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه سوریه و لبنان)، سید مهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سید علی صالحی روزبهانی از جمله شهدای تجاوز رژیم منحوس صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه هستند.

آنها را پشیمان خواهیم کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تأکید کردند: «آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.»

در پیام رهبر انقلاب آمده است: «سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز. شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند. سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است. رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی.»

اطلاعیه سپاه

در همان دوشنبه شب نیز روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت مستشاران، سردار محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان آنها در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد. در این اطلاعیه آمده بود: در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ‌ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم "سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی" از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران و افسران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه  آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

محکومیت نقض آشکار مقررات بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور نیز در پیامی با محکومیت تهاجم غیرانسانی و نقض آشکار مقررات بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق اظهار داشت: این سرداران مجاهد که از فرماندهان، رزمندگان و جانبازان دلیر دوران دفاع مقدس بودند، در کسوت مستشاری ارشد در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و در حراست از ارزش‌های بلند اسلامی و انسانی در سوریه حضور داشتند و سرافرازانه به کاروان شهیدان پیوستند.

حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در منطقه المزه دمشق سوریه که با پرتاب موشک از جنگنده‌های اف۳۵ از سمت بلندی‌های جولان اشغالی صورت گرفت، واکنش‌های جهانی را در پی داشت. معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل در همین راستا اعلام کرد که نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه روز سه‌شنبه به وقت محلی (نیویورک) برگزار می‌شود. چین، عربستان سعودی، امارات و چند کشور دیگر نیز حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کردند.  

رژیم صهیونیستی تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی

مطابق عرف دیپلماتیک و کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوطه، سفارتخانه‌ها و مقرهای دیپلماتیک، اماکنی هستند که از یک سری مصونیت‌ و حمایت حقوقی خاص در خاک کشور میزبان برخوردارند و هرگونه تجاوز و تعرض به آنها به منزله نقض قواعد آمره بین‌المللی است. رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق، آشکارا جامعه جهانی را به چالش کشیده است؛ این رژیم جعلی چندی پیش نیز به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، با تشدید قتل‌عام مردم غزه پاسخ داده بود. بنابراین شرایط برای جامعه جهانی مهیاست که رژیم صهیونیستی را به‌عنوان یک تهدید برای صلح و امنیت بین‌المللی معرفی کند. برخی کارشناسان معتقدند شورای امنیت سازمان ملل باید یک قطعنامه فصل هفتمیِ مجهز به اهرم‌های اجرایی را علیه اسرائیل به تصویب برساند.

صبر استراتژیک یا انتقام سخت؟

اما پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان سپاه، عده‌ای در داخل گفتند که سطح بازدارندگی ایران در برابر اسرائیل افول کرده است و صهیونیست‌ها مدام در حال حمله به اماکن و مقرهای نظامی و دیپلماتیک ایران در سوریه هستند و ایران هیچ‌گونه پاسخ‌گویی متقابلی ندارد و همین امر صهیونیست‌ها را جری کرده است.  

در مقابل، عده‌ای اعتقاد دارند که مقابله‌به‌مثل ایران و حمله متقابل به یک مقر دیپلماتیک اسرائیل، درست همان چیزی است که نتانیاهو نخست‌وزیر صهیونیست‌ها می‌خواهد؛ چرا که اسرائیل در نبرد با حماس در غزه زمینگیر شده است و افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو و دولت اوست؛ بنابراین نتانیاهو مایل است در اسرائیل وحدت و انسجام ملی علیه ایران تشکیل دهد و خود را از مخمصه برهاند. گروه دوم تأکید دارند که ایران به دور از هیجانات و احساسات آنی، تدریجاً با حمایت لجستیکی از حماس، مشغول اضمحلال اسرائیل است.

«آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد»؛ این بخشی از پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سردار زاهدی و همرزمانش، مؤید آن است که انتقام از صهیونیست‌ها قطعی است اما با مطالعه و بررسی رفتارهای تقابلی ایران با اسرائیل طی سال‌های اخیر، این گزاره حاصل می‌شود که قطعاً انتقام از صهیونیست‌ها تابع هیجانات و احساسات نیست و با تدبیر و خرد، ضربات مهلکی برای فرود آمدن بر سر موجودیت جعلی رژیم اسرائیل از تهران در راه است؛ کمااینکه بعد از ترور «محسن فخری‌زاده» دانشمند ارشد هسته‌ای کشورمان در آذرماه ۹۹، عده‌ای سبک‌مغز در داخل و خارج، ایران را عاجز از پاسخگویی می‌دانستند؛ اما ایران برای تعریض و کنایه‌های این سبک‌مغزان و نابخردان، اعتباری قائل نشد و پس از گذشت ۳ سال، در ۷ مهر ۱۴۰۲، طوفان‌الاقصی از راه رسید و دودمان صهیونیست‌ها را به باد داد؛ طوفانی که کسی در منطقه و جهان تردید ندارد منشاء آن اینجاست.  

قمار خطرناک صهیونیست‌ها

طبق اعلام دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، به‌دنبال جنایت جنگی دیگری از رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن سردار سرلشکر پاسدار محمد رضا زاهدی، شورای عالی امنیت ملی ساعت ۲۱ شب دوشنبه (۱۳ فروردین) در حضور رئیس‌جمهور و رئیس شورا تشکیل جلسه داد و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد. روز گذشته نیز، پایگاه خبری نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در شبکه ایکس (توئیترسابق) نوشت: رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی کشورمان، دست به قمار خطرناکی زد. وجود انگیزه بالای انتقام در ایران و موج محکومیت این اقدام از سوی کشورهای مختلف، نشان می‌دهد که همه چیز برای تادیب سخت حاکمان شرور اسرائیل آماده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.