از روزهای آغازین عملیات طوفان‌الاقصی و تجاوز سبعانه رژیم متوحش صهیونیستی به غزه، جبهه مقاومت همسو و هماهنگ با یکدیگر در دفاع از ملت مظلوم فلسطین به میدان آمد و در این میان، انصارالله یمن با وجود شرایط خاص خود پس از ۹سال تجاوز ائتلاف سعودی، شجاعانه و سلحشورانه وارد عمل شد.

نوادگان مالک‌اشتر در یمن، بلای جانِ آل‌صهیون

آگاه: موقعیت ژئواستراتژیک یمن این فرصت را برای نیروهای انصارالله فراهم آورد که شریان اقتصادیِ دریامحور رژیم اسرائیل را فلج کنند و لجستیک ماشین جنگی این رژیم را از مسیر دریا با اختلال همراه سازند. گروه‌های مقاومت و رزمندگان یمنی در طول عملیات طوفان‌الاقصی با وجود فاصله بیش از ۱۵۰۰کیلومتری با اراضی اشغالی، چندین موشک دوربرد شلیک و با پهپاد انتحاری بندر «ایلات» در جنوب و بندر «حیفا» در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داد. یکی از اقدامات کم‌نظیر رزمندگان یمنی در حمایت از مقاومت فلسطین توقیف کشتی «گلکسی لیدر» متعلق به رژیم‌صهیونیستی در دریای سرخ بود که پنج‌هزار دستگاه خودروی برقی را حمل می‌کرد. همچنین نیروی دریایی یمن نفتکش انگلیسی «مارلین لواندا» را نیز در خلیج عدن با موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داد؛ کشتی‌ای که درحال حمل سوخت برای جنگنده‌های اسرائیلی بوده است.

فلج کردن ماشین لجستیک جنگی اسرائیل علیه مردم غزه

اقدامات یمنی‌ها در دریای سرخ و باب‌المندب و خلیج عدن در راستای فلج کردن ماشین لجستیک جنگی اسرائیل علیه مردم غزه، به‌حدی موفقیت‌آمیز بود که سبب شد در میانه‌های دی‌ماه سال گذشته، آمریکا و انگلیس در حمایت از رژیم‌صهیونیستی، به یمن حمله کنند. حملات آمریکا و انگلیس به یمن حاکی از آن بود که واشنگتن اداره‌کننده اصلی کشتار علیه مردم فلسطین در نوار غزه است. علی‌رغم تهدیدات توخالی آمریکایی‌ها، راهبرد مسدود کردن مسیر کشتی‌های حامل کالا که از سمت دریای سرخ به‌سمت سرزمین‌های اشغالی در حال حرکت هستند همچنان با قدرت توسط یگان موشکی ارتش یمن دنبال می‌شود؛ در این میان، تلاش نیروی دریایی ارتش آمریکا و انگلیس برای باز کردن این گذر دریایی ناکام مانده است.

علاوه‌بر کشتی‌های باری که به‌سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکت هستند و ماشین جنگی صهیونیست‌ها را تامین و تجهیز می‌کنند، ناوهای آمریکایی و انگلیسی نیز اهداف مشروعی برای نیروی موشکی و دریایی ارتش یمن هستند تا بدین‌ترتیب هزینه‌های حمایت از رژیم‌صهیونیستی برای واشنگتن و غرب افزایش یابد.

آچمز شدن ائتلاف غربی، عبری، عربی در دریای سرخ

تصور ائتلاف غربی، عبری، عربی آن بود که با وارد کردن ناوهای جنگی نظیر «فورد» و «هایزنهاور» به دریای سرخ می‌تواند مسیر دریایی انتقال کالا به‌سمت فلسطین اشغالی را باز کند اما نمایش قدرت ارتش یمن، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را آچمز کرد و ضربات مهلکی به قوای دریایی پیشرفته آنها در دریای سرخ وارد آورد.

طی یک ماه اخیر نیز  گستره عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با این رژیم غاصب توسعه یافته و به «اقیانوس هند» تا «دماغه امیدنیک» رسیده است. چندی پیش «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش این کشور عملیات‌های جدیدی را در دریای سرخ و اقیانوس هند به انجام رسانده و کشتی اسرائیلی «پاسفیک۱» را با چند اژدر مناسب در دریای سرخ مورد هدف قرار داده است.

گسترش دامنه عملیات یمنی‌ها

«سید عبدالملک الحوثی»، رهبر انصارالله یمن نیز تاکید کرده که دامنه عملیات یمنی‌ها گسترش خواهد یافت و به مکان‌هایی می‌رسد که دشمن آمریکایی و صهیونیستی هرگز انتظار آن را نخواهد داشت. گواه این سخنان رهبر انصارالله، سه عملیات اخیر یمنی‌ها در اقیانوس هند علیه صهیونیست‌ها و حامیان آنهاست که سبب تعجب جهانیان از قدرت نظامی حوثی‌ها شد.

چندی پیش نیز انصارالله یمن به مقاومت فلسطین اعلام کرد نگران کاهش تعداد اسرای اسرائیلی برای مذاکرات در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه نباشید؛ اسرای کشتی‌های اسرائیلی توقیف‌شده توسط ما هم برای شما؛ جایشان هم از غزه، امن‌تر است. پس از آن، یکی از فرماندهان القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: انصارالله یمن، سرنوشت اسرای کشتی توقیف‌شده را به ما سپرد و اعلام کرد تنش‌های اخیر در دریای سرخ به‌دلیل مقابله با حمله اسرائیل به رفح در جنوب غزه است.

توطئه جدید آمریکا در یمن

اما اقتدار یمنی‌ها در حمایت از مردم مظلوم غزه و حمله به مواضع صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در آبراهه‌های مهم جهانی و منطقه‌ای، واشنگتن را به استیصال کشانده است؛ لذا طرح ویژه آمریکا برای فعال کردن جبهه‌های درگیری در داخل یمن مجددا کلید زده شده است. مطابق گزارش منابع میدانی در یمن، واشنگتن با حمایت دوباره از عناصر شورشی وابسته به عربستان و امارات در تلاش است نیروهای یمنی را زیر فشار ببرد تا از موضع خود در دریای سرخ عقب‌نشینی کنند. این منبع میدانی با بیان اینکه ارتش یمن از چندماه قبل با برگزاری رزمایش و تمرین‌های مختلف برای پاسخ به هر طرح و نقشه‌ای آماده شده است، افزود: آمریکایی‌ها با شعله‌ور کردن درگیری‌ها به‌دنبال مشغول کردن نیروهای یمنی هستند تا از این فرصت برای انتقال کالا به سرزمین‌های اشغالی استفاده کنند. به گفته این منبع میدانی، عناصر شورشی وابسته به آمریکا، عربستان سعودی و امارات (موسوم به نیروهای شورای انتقالی جنوب) در گام نخست، حملاتی را از دو جبهه مرکز استان «ضالع» و «لحج» ترتیب دادند تا تمرکز نیروهای یمنی را برهم بزنند و راه را برای کمک به صهیونیست‌ها باز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.