حدود ۲۲روز از عملیات غرورانگیز و ظفرمندانه «وعده صادق» می‌گذرد؛ عملیاتی که با موفقیت صددرصدی همراه بود و در جریان آن، انواع مشخصی از پهپاد و موشک به اهداف معینی در اراضی اشغالی و مواضع و اماکن صهیونیستی اصابت کردند.

آگاه: صهیونیست‌ها در ابتدای امر مدعی بودند که ۹۹درصد موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در جریان عملیات وعده صادق را رهگیری و منهدم کرده‌اند؛ اگرچه از همان ابتدا مشخص بود که اشغالگران درحال لاف‌زنی هستند اما به‌هرترتیب به‌طور رسمی زیر بار نمی‌رفتند که موشک‌های ایرانی به اهداف معین اصابت کرده‌اند.

حالا با گذشت ۲۲روز از عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها لب به اعتراف گشودند و مجبور شدند به نقطه‌زنی موشک‌های سپاه اقرار کنند. «رادیو ارتش اسرائیل» در همین رابطه اعلام کرد: تل‌آویو تنها موفق به رهگیری ۲۵درصد از موشک‌ها و پهپادهای ایران شد. گزارش «رادیو ارتش اسرائیل» حاکی است از میان هشت موشک «اس‌ام-۳» که در روز حمله ایران به اسرائیل در روز ۱۳آوریل از جنگنده‌های آمریکا در دریای سرخ شلیک شد، تنها دو موشک موفق به اصابت به اهداف مدنظر خود شدند. این رقم به معنی آن است که نرخ شکست این موشک‌ها در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران ۷۵درصد بوده است. اس‌ام-۳ نوعی سامانه موشکی سطح به هوای آمریکاست که برای رهگیری موشک‌های بالیستیک کوتاه‌برد و میان‌برد ساخته شده است.

یکی از مکان‌های مهمی که در جریان عملیات «وعده صادق» در اراضی اشغالی مورد اصابت پرتابه‌های نقطه‌زن ایران قرار گرفت، پایگاه هوایی و فوق‌استراتژیک «نواتیم» در صحرای نقب در جنوب اراضی اشغالی بود؛ پایگاهی که آشیانه اصلی جدیدترین هواپیماهای «اف۳۵» است و حفاظت‌شده‌ترین مکان در اراضی اشغالی محسوب می‌شود.

سرلشکر رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء نیز طی گفت‌وگویی اطلاعات جدیدی را از ابعاد عملیات وعده صادق ارائه داده است. به گفته سرلشکر رشید، در عملیات وعده صادق، آمریکا با حمایت کامل و گلچینی از قدرت‌های ناتو به‌ویژه انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای منطقه، لایه‌های دفاعی متعددی در برابر قدرت تهاجمی موشکی و پهپادی ایران ایجاد کردند و در جغرافیایی به‌وسعت حداقل یک‌میلیون کیلومتر مربع بر فراز فضاهای عراق، اردن، شمال عربستان، دریای سرخ، شرق مدیترانه، قبرس و فلسطین اشغالی آرایش دفاعی گرفتند.

طبق اظهارات جدید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء، عملیات تهاجمی وعده صادق را بخشی از نیروی هوافضای سپاه برعهده داشت که این بخش کوچک، تنها ۲۰درصد توان تهاجمی خود را به‌کار گرفت و در مقابل، آمریکا و ناتو و سنتکام و رژیم صهیونیستی با ۲۴۰فروند هواپیمای جنگنده و سامانه‌های متعدد ضد موشکی مستقر بر ناوهای آمریکا در مدیترانه و دریای سرخ و سامانه‌های ضد موشکی رژیم صهیونیستی با هراس به دفاع برخاستند. به گفته سرلشکر رشید، آن بخش کوچک نیروی هوافضای سپاه با ۸۰درصد توان تهاجمی خود آماده بود تا بنا به دستور موج‌های بعدی حمله را آغاز کند؛ اما فرماندهان ایران تشخیص دادند که تنبیه رژیم صهیونیستی در همین حد کفایت می‌کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.