۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۳٬۱۵۴

عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه بامداد یکشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با همکاری بخش‌های دیگری از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه جنایتکاران صهیونیستی صورت گرفت، حقیقتا مایه مسرت و شعف مردم مسلمان و آزاده ایران و منطقه و بالاخص مردم مظلوم غزه و سایر نقاط فلسطین شد.

دست‌گرمیِ منحصربه‌فرد

آگاه: مشاهده تصاویر و فیلم‌هایی که در آنها مردم ساکن در فلسطینِ عزیز با تماشای غرش موشک‌های سپاه اسلام، بانگِ «لبیک یا خامنه‌ای» سر می‌دادند، هر انسان آزاده‌ای را مُبتهج و مسرور می‌کرد.

عملیات بامداد یکشنبه سپاه اسلام که مزیّن به رمز مبارک «یا رسول‌الله(ص)» بود و از برخی جهاتِ نظامی و عملیاتی، منحصربه‌فرد محسوب می‌شد، بار دیگر به صهیونیست‌های جنایت‌پیشه و حامیان آمریکایی آنها ثابت کرد که عبور از خطوط قرمز ایران اسلامی، هزینه‌های سنگینی را به آنان تحمیل خواهد کرد و نابودی و زوال حتمی‌شان را تسریع می‌گرداند. بدون‌تردید صهیونیست‌های متجاوز و غاصب متوجه شده‌اند که وعده‌های ایران اسلامی «صادق» است و تمامی اقدامات جنون‌آمیز این غده سرطانی با سیلی سخت پاسخ داده خواهد شد.

البته باید تصریح داشت که عملیات «وعده صادق» ایران علیه صهیونیست‌های سفّاک، از منظر اصول حقوقی حاکم بر مجامع بین‌المللی، مبتنی بر اصلِ پذیرفته‌شده‌ «دفاع مشروع» بود که در ماده۵۱ منشور ملل متحد نیز بدان صحه گذاشته شده است. هر چند تجربه ثابت کرده است که صهیونیست‌ها برای موازین و مقررات بین‌المللی، وجاهت و اعتباری قائل نیستند، اما گزاره‌ فوق‌الذکر باید مدنظرِ کلیه دولت‌ها به‌ویژه حامیان آشکار و نهان رژیم نامشروع اسرائیل باشد.

ویروس استاکس‌نت، ترور دانشمندان هسته‌ای، عملیات‌های خرابکارانه در تاسیسات هسته‌ای ایران، حمایت از عناصر و گروهک‌های تجزیه‌طلب، پشتیبانی از گروه‌های تروریستی و تهدید امنیت مردم ایران و حمله به مواضع نظامی و دیپلماتیک کشورمان، تنها فهرستی از جنایات تروریستی سال‌های اخیر صهیونیست‌ها علیه منافع ملت ایران است؛ جنایاتی که علیه هر کشوری در دنیا صورت گیرد، قاعده‌ دفاع مشروع را برای آن کشور مجاز و فعال می‌کند.

اما درخصوص نوع و کیفیت و حجم حمله ایران به اراضی اشغالی، اخبار متنوعی منتشر شده است؛ آنچه مسلم است، عملیات وعده صادق با موفقیت صددرصدی همراه بوده است. در جریان این حمله انواع مشخصی از پهپاد و موشک به اهداف معینی در اراضی اشغالی و مواضع و اماکن صهیونیستی اصابت کردند.

یکی از مکان‌های مهمی که در جریان عملیات «وعده صادق» در اراضی اشغالی مورد اصابت پرتابه‌های نقطه‌زن ایران قرار گرفت، پایگاه هوایی «نواتیم» در صحرای نقب در جنوب اراضی اشغالی بود. پایگاه هوایی مزبور در فاصله ۱۱۰۰کیلومتری از ایران و ۱۵کیلومتری جنوب‌شرقی شهر بئرالسبع و در نزدیکی «موشاو نواتیم» در صحرای نقب قرار دارد. این پایگاه، به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه هوایی ارتش اشغالگر صهیونیستی، آشیانه اصلی جدیدترین هواپیماهای F-۳۵ است که نیروی هوایی رژیم‌صهیونیستی در چارچوب یک قرارداد از ایالات‌متحده خریداری کرده است. پایگاه مذکور دارای فرودگاهی با سه باند است که اخیرا برای دریافت این نوع هواپیما مدرن شده است. این پایگاه در واقع مقر اسکادران۱۰۳ سوپر هرکولس‌های ترابری_پشتیبانی، اسکادران عملیاتی۱۱۶ و ۱۴۰ جنگنده‌های اف۳۵، اسکادران آموزشی۱۱۷ (آموزش خلبانان اف۳۵)، اسکادران۱۲۲ جاسوسی اطلاعاتی، آشیانه هواپیمای ویژه ریاست‌جمهوری و مقر شمار زیادی از عناصر ارشد جاسوسی رژیم‌صهیونیستی بود.

پایگاه هوایی نواتیم، علاوه‌بر استقرار اسکادران‌های اف۳۵ اسراییل، آشیانه هواپیماهای جاسوسی رژیم‌صهیونسیتی نیز بود و همچنین تعداد زیادی از افسران اطلاعاتی و عناصر ارشد موساد نیز به‌طور دائم در این پایگاه حضور داشتند. طبق گزارش شبکه المنار به نقل از منابعی ویژه، دست‌کم ۱۵موشک ایران مستقیما به پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده است. براساس این گزارش پایگاه نواتیم به‌شدت آسیب‌دیده و امکان استفاده از آن وجود ندارد. «اسکات ریتر» بازرس سابق سازمان ملل در بخش سلاح‌های کشتار جمعی نیز در توییتی نوشت: «چشم در برابر چشم. ایران با حداقل هفت موشک مافوق صوت جدید خود به پایگاه هوایی نواتیم حمله کرد. نواتیم خانه جنگنده‌های اف-۳۵ است که به کنسولگری ایران در دمشق حمله کردند. حتی یک موشک ایرانی رهگیری نشد. اسرائیل بی‌دفاع است.»

اما صهیونیست‌ها که قدرت بازدارندگی نظامی و دفاعی‌شان علاوه بر میدان نبرد، کاملا در اذهان عمومی جهانیان نیز رنگ باخته است، برای کوچک‌نمایی حمله ایران، شروع به پمپاژ اطلاعات جعلی کرده‌اند؛ «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی نخستین کسی بود که در جعبه تلویزیون حاضر شد و به دروغ مدعی شد که اکثر پهپادها و موشک‌های ایرانی رهگیری و منهدم شده‌اند؛ پس از هاگاری، برخی از فعالان مجازی و رسانه‌ای صهیونیستی نیز در ادعاهایی مضحک مدعی شدند که ۹۹درصد از پرتابه‌های ایرانی رهگیری شده‌اند! با این همه، سعی و جهد اسرائیلی‌ها برای پنهان کردن حقایق و موکول کردن انتشار تصاویر انهدام موشک‌های ایرانی به اخذ مجوز، بسیار تعجب‌برانگیز است؛ اگر صهیونیست‌ها ۹۹درصد پهپادها و موشک‌های ایرانی را منهدم کرده‌اند باید فیلم و تصاویر آن را به دنیا نشان دهند؛ در غیراین‌صورت جهانیان واقعیت را متوجه می‌شوند و می‌فهمند که عملیات وعده صادق ایران با موفقیت کامل همراه بوده است.

اما پس از حمله تلافی‌جویانه ایران به مواضع و اماکن صهیونیستی در اراضی اشغالی، لاف و گزافی ازسوی سران تبهکار رژیم جعلی شنیده و مخابره نشد؛ آنها پیش‌تر گفته بودند که اگر ایران از خاک خودش به اسرائیل (اراضی اشغالی فلسطین) حمله کند، پاسخ خواهند داد؛ ایران حمله کرد اما صهیونیست‌های بزدل حتی جرات لاف‌زنی و خط و نشان کشیدن را هم پیدا نکردند؛ طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا درخصوص حماقت نتانیاهو مبنی بر حمله به ایران، به او هشدار داده است. «یوسی کوهن» رییس پیشین موساد در واکنش به حمله تنبیهی ایران به اسرائیل، گفت: «به نفع ما نیست که وارد رویارویی مستقیم با ایران شویم. من پاسخ به حمله ایران را توصیه نمی‌کنم.»

بدون تردید، حمله ایران به اسرائیل، تلاش برای ایجاد بازدارندگی طولانی‌مدت بود؛ با این حمله‌ تلافی‌جویانه و تنبیهی که باتوجه‌به موشک‌های به‌کاررفته در آن، برای ایران فقط به‌منزله یک دست‌گرمی ساده بود، صهیونیست‌ها فهمیدند که دیگر فرصتی برای ماجراجویی‌های احمقانه و جنون‌آمیز علیه منافع ملت ایران را ندارند؛ به تعبیرِ «علی هاشم» خبرنگار سرشناس عرب، «هدف ایران این بود که آسمان بالای سر صهیونیست‌ها را با موشک و پهپاد بپوشاند و علی‌رغم وجود لایه‌های مختلف پدافند هوایی و سامانه‌های آمریکایی، اسرائیلی، اردنی، فرانسوی و انگلیسی، موفق به انجام این کار شد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.