لیلی معرفی - آگاه: وعده صادق عملیاتی بود که در نوع خود نظیر نداشت. عملیات صادق عملیاتی معمولی نبود، بلکه خوش‌فکری و همدلی پشت آن در تاریخ بی‌سابقه بود. برخلاف حکام و پادشاهان جهان عرب که در یک همنوایی غیرمستقیم ثابت کردند که همسو با سیاست‌های اسراییل و جهان غرب هستند، مردم جهان عرب اما دیدگاهی متفاوت داشتند.

 پرچم ایران بالاست

آگاه: رابطه مردمان جهان عرب با ایران رابطه‌ای به درازای تاریخ است. برخلاف ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر دشمنی دیرینه مردم این کشورها با ایران با نگاه به نظرات مردم عرب در فضای مجازی و سایت‌های بین‌المللی می‌توان فهمید که آن روی سکه چیست و واقعیت کدام است. در این گزارش به نقطه نظرات مردم کشورهای عربی درباره عملیات وعده صادق پرداخته‌ایم.

ایران در قلب ماست

یکی از شهروندان کویتی که کارمند وزارت بهداشت نیز است در واکنش به پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی می‌گوید: عملیات وعده صادق بهترین خبری بود که بعد از شروع جنگ در فلسطین شنیده‌ام. ما همه خیلی ناراحت بودیم و اگر بخواهم حقیقت را بگویم خیلی وقت است که از حاکمان جهان عرب قطع امید کرده‌ایم اما موضوع ایران فرق می‌کند. ما شیعیان عرب خلیج‌فارس وقتی می‌بینیم چطور ایران سردمدار شیعیان در جهان است و اجازه توهین و تجاوز به احدی را نمی‌دهد مطمئن می‌شویم که وعده انتقامش حق است و حتما اجرایی می‌شود. نه‌تنها حکومت ایران در عملیات پیروزمندانه وعده صادق سربلند و محبوبیت آن در قلب‌های ما بیشتر شد، بلکه باری دیگر باعث برافراشته شدن پرچم مسلمانان شیعه شد.

هیجان وصف‌نشدنی در صفحات اینستاگرام و ایکس (توییتر) اکانت‌های عربی: 

شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین بسترهای ارتباط بین مردم جهان هستند که مردمان جهان عرب همدل و یکصدا پس از عملی شدن وعده صادق، شروع به اظهار واکنش در اینستاگرام و به‌خصوص تلگرام کردند.

در صفحه اینستاگرام المملکه، وابسته به حکومت اردن؛ مریم، یک کاربر اردنی در پاسخ به یکی از پست‌های این پیج نوشت: «ننگ بر عرب و ملت عرب! پادشاهان عرب آبروی پدران ما را برده‌اند. آنها همه برده‌های آمریکا و اسراییل هستند. درود بر ایران و درود بر سید علی!»

جمال از عراق نوشت: «ایران بار دیگر ما و جبهه مقاومت را سربلند کرد! این است قدرت ایران!» عماد از لبنان هم در اکانت رسمی العربیه نوشت: «این است قدرت واقعی اسلام. زنده باد ایران! زنده باد فلسطین!»

محمد از عمان نوشت: «سکوت حکام جهان عرب لکه ننگی تاریخی برای ما مردم عرب است.» ماجد الماجد، کاربر سعودی در کامنتی با اشاره به جنایات اسراییل نوشت: «ایران کشوری است که در عرض یک‌ساعت اسرائیل را سرجای خود نشاند و باعث شد تا چشم مردم جهان برای همدردی با مردم غزه گشوده شود.»

احمد منصور که مجری مصری شبکه الجزیره است، نوشت: (باید ببینیم) آیا اسراییل از حمله موشکی تهران برای نشان دادن قربانی بودن خودش استفاده می‌کند تا همدردی مردم جهان را پس از ۶ماه جنگ و کشتار در غزه به‌دست آورد؟

بعد از عملیات وعده صادق در شبکه ایکس یا همان توئیتر هم طوفان توییتری بین کاربران عرب کشورهای مختلف به راه افتاد که با هشتگ‌هایی ازجمله #سپاه_پاسداران، #وعده_صادق، #انتقام_سخت، #پاسخ_ایران#ایران_متشکریم #لبیک-یا-خامنه‌ای #طوفان_الاقصی #قول_صادق #قول_دادیم_و_عمل_کردیم #ایران #قاسم_سلیمانی #یاعلی_مدد #محورـ‌مقاومت مورد توجه دیگر کاربران از سراسر جهان قرار گرفت.

کاربری لبنانی به اسم «ناهیه ابوحمدان» که در اکانت ایکس خود اخبار محور مقاومت را دنبال می‌کند در توییتی نوشت: «از صهیونیست‌ها هیچ اثری باقی نخواهد ماند.»

 پرچم ایران بالاست

جمال کرایم، از جبل‌العامل واقع در جنوب لبنان هم از دیگر کاربرانی است که در واکنش به عملیات وعده صادق نوشت: «خیبر خیبر ای صهیون! لشکر محمد در راه است!»

 پرچم ایران بالاست

 «وفا» کاربر لبنانی که به ایران علاقه زیادی دارد، در توییتی خطاب به رهبر انقلاب اسلامی، نظر خود را اینگونه بیان کرد: «بهترین رهبر دنیا»

 پرچم ایران بالاست

 «مهدی سماحه» اینفلوئنسر فضای مجازی هم شعری حماسی درباره فلسطین را توییت کرد و نوشت: «با پیروی از راه پیامبر، وارثان آیات حضرت موسی (ع) با وعده صادق که عصای موسی است(عملیات انجام شد) و مبادله اسیران، اولین صدای طنین‌اندازی بود که اسرائیل شنید و صهیون آن را احساس کرد و حیران ماند و با ایمان و توکل پیروزی بزرگی از جانب پروردگار تموز (بهشت) رسید.»

 پرچم ایران بالاست

کاربری به اسم «نبراس» که اکانت توییتر خود را با اخبار رهبری و نصرالله پیش می‌برد در توییتی نوشت: «(فتح) قلعه‌های خیبر در دست علی بن ابی‌طالب و پسرانش است.»

 پرچم ایران بالاست

«لین ریحان» کاربری که بیشتر توییت‌های او به زبان‌های فرانسه یا عربی است هم از جبهه مقاومت و واکنش ایران دفاع کرده و نوشت: «ایران واکنش نشان داد و برای تحلیل خیلی زود است. ولی آغاز وضع قوانین (ضد اسراییل) است. برای اولین‌بار کمپینی جدید علیه موجودیت اسراییل از سمت ایران و سرزمین‌های اشغالی شروع شده است.»

 پرچم ایران بالاست

اکانت «کتب فلان» که هم در توییتر و هم در تلگرام فعالیت می‌کند رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و نوشت:

 پرچم ایران بالاست

«ایران روسیه را از غرب نجات داد
هرزگوین را از دست صرب‌ها نجات داد 
عراق را از دست داعش نجات داد
لبنان را از دست صهیونیست‌ها نجات داد
سوریه از جنگ جهانی نجات داد
ونزوئلا را از محاصره آمریکا نجات داد 
یمن را برای همیشه از دست عربستان و غرب نجات داد 
قطر را که می‌خواستند سرنگون کنند از دست عربستان نجات داد
اردوغان را از کودتا نجات داد
غزه را از بمباران صهیونیست‌ها نجات داد 
ایران تنها کشور جهان در مقابل استکبار است و از همه مستضعفان حمایت می‌کند.»

«ابومهدی» از عراق هم در دو توییت جداگانه از حس خود نسبت به این موضوع نوشت و گفت: «کجا هستند آنهایی که می‌گویند عملیات وعده صادق یک نمایشنامه است، نه برای توجیه یا برای اثبات، فقط چون پاسخ تند ایران به هدف خورده است و می‌دانند که این پاسخ برای ناله کردن آنها و خوشحال کردن ماست.»

و «ای کوبنده باب خیبر»

 پرچم ایران بالاست

 پرچم ایران بالاست

کاربری به اسم «سلام» هم که از طرفداران بزرگ محور مقاومت است در توییتی نوشت: «برای کسانی که واکنش ایرانی‌ها را یک نمایش می‌بینند... چشمانتان نابیناست!»

 پرچم ایران بالاست پرچم ایران بالاست

کاربری به نام «هبه نعیم» از ساحل عاج نیز با انتشار آیه۸۲ از سوره هود واکنش نشان داد. او نوشت: «هنگامی که فرمان ما فرارسید، بالاترین آن را پست‌ترین آن قرار دادیم و سنگ‌هایی از گل فشرده بر آن نهادیم.»

 پرچم ایران بالاست

«امینه حیدر» از طرفداران جبهه مقاومت هم در توییتی جالب نوشت: «اگر هیجان شدیدی (از عملیات وعده صادق) حس کردی، بدان که در محضر شیعیان علی امیرالمومنین علیه‌السلام هستی. (خداوند) اسلام و پیروانش را عزیز می‌کند و نفاق و پیروانش را ذلیل.»

 پرچم ایران بالاست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.