لیلی معرفی- خبرنگار گروه جامعه:  عصر روز یکشنبه ۹اردیبهشت خبر گم شدن «یسنا دیدار» کوچولوی چهارساله در فضای مجازی پخش شد که هنگام بازی در دشت‌های کلاله استان گلستان مفقود شده است. به‌سرعت نیروهای امدادی هلال‌احمر و نیروی انتظامی بسیج شده و به‌دنبال این دختر گشتند.

دم مردم باغیرت ایران گرم!

آگاه: با پخش شدن این خبر در فضای مجازی و ویدیوی مادر یسنا که به‌شدت آشفته و نگران بود، تمام مردم آن منطقه روستا و شهرهای اطراف همدل شده و گردان‌های مردمی برای یافتن یسنای چهارساله تشکیل شد. پاراموتور و هلی‌شات در کنار سگ‌های زنده‌یاب به همراه روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰نفر از نیروی هلال‌احمر و مردمی، به‌صورت هوایی و زمینی در منطقه حضور داشتند و کار گشت‌زنی را انجام دادند، خانم‌ها نان می‌پختند و آقایان آب‌معدنی و موادغذایی موردنیاز برای ماندن در دشت و تپه را فراهم می‌کردند. سگ‌های زنده‌یاب از تهران فرستاده شد و تمام مردم روستاها و حتی شهرهای اطراف با دست خالی هم که شده به کمک آمده بودند. یسنا، دختر گمشده درنهایت چهار روز بعد و در سیزدهم اردیبهشت‌ماه در یکی از مزارع کشاورزی که به محل مفقود شدنش بسیار نزدیک بود ازسوی یکی از کایت‌سواران عضو داوطلب هلال‌احمر پیدا شد. پیدا شدن این خبر موجی از شادی را در بین مردم ترکمن منطقه به دنبال داشت. هیاهوی مردم و هیجان وصف‌نشدنی آنها بی‌نظیر بود. از یک طرف می‌دویدند تا یسنا را به آغوش مادر برسانند و از طرف دیگر با تمام وجودشان از فردی که او را پیدا کرده بود با فریاد و همهمه و تشویق تشکر می‌کردند؛ نکته‌ای که در این ماجرا بسیار مورد توجه قرار گرفت نگرانی و پیگیری مردم در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بود. توجه به موضوع گم شدن یسنا با تحرکات مجازی مردم در سراسر ایران چندبرابر شد و باعث شد با تمام قوا برای پیدا کردن یسنا اقدام شود که به سرانجام خوبی هم رسید.

واکنش رسانه و مدیران

دادستان کلاله در استان گلستان گفته است: پس از پیدا شدن «یسنا دیدار» که برای چند روز گم شده بود، شواهدی به‌دست ‌آمده که نشان می‌دهند این دختربچه چهارساله ترکمن احتمالا ربوده شده بود. در این ماجرا چند نفر به‌عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده‌اند. تحلیل این قضیه را بعدا مسئولان انتظامی و امنیتی ارائه خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان نیز گفت: این کودک با آمبولانس جمعیت هلال‌احمر به روستا انتقال داده شد. وی در ادامه افزود: «یکی از عزیزان داوطلب کایت‌سوار جمعیت هلال‌احمر موفق شد با گشت‌زنی هوایی «یسنا» را در محلی نیروهای امدادی این مکان را چندین‌بار گشتند اما این کودک را پیدا نکردند، پیدا کند.»

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز «یسنا» را «دختر ایران‌زمین» لقب داد و در ادامه از امدادگران و نیروهای انتظامی جهادگر و دلسوز ایران اسلامی که همواره دغدغه آسودگی مردم عزیز کشورمان را دارند، قدردانی کرد.

واکنش مردم به پیداشدن یسنا در فضای مجازی

«واقعا باید قدر این مردم مهربان را دانست»، «چقدر خوشحالم بین این مردم زندگی می‌کنم. ممنون از همه‌تون.» بخشی از کامنت‌های تشکر مردم در فضای مجازی و تشکر از مردمی بود که برای پیداشدن یسنا کار و زندگی شخصی‌شان را متوقف کرده بودند. کاربران زیادی نیز نظرات خود را در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشتند. کاربری به اسم بهرام با تشکر و قدردانی از کوشش بی‌وقفه مردم نوشت: «معجزه‌ای عظیم رخ داد. صحنه‌ای زیباتر از پیداشدن یسنا وجود ندارد.»

کاربری دیگر به اسم الهام در کامنتی در زیر پستی که فیلمی از صحنه پیداشدن یسنا بود، نوشت: «پروردگارا چقدر بزرگی، شکرت! به بچه‌های غزه هم کمک کن و هوای آنها را داشته باش.» کاربری به اسم نرگس هم گفت: «ملت همه دلشون شاد شد، شادی حق ماست.» کاربر دیگری به اسم رضا نوشت: «خدایا شکرت بهترین خبری که می‌تونستم امشب بشنوم.» فاطمه با اشاره به تلاش بی‌وقفه مردم و همراهی با نیروهای امداد نوشت: «و خدایی که خدای غیرممکن‌هاست.» کاربر دیگری به اسم زهرا نوشت: «خدایا شکرت، از جیغ‌وداد و خوشحالی من، خانواده من هم از خوشحالی گریه کردن.» کاربری به اسم کوثر که به‌صورت شبانه‌روزی پیگیر اخبار یسنا بوده، نوشت: «دم مردم باغیرتمون گرم.» یکی از کاربران فضای مجازی به اسم اسما نوشت: «خدا رو شکر، به خدا نمی‌تونم جلوی گریه خودم رو بگیرم. برم نذرم رو ادا کنم، خدا رو شکر که بچه پیدا شد.» کاربری به اسم حمید نوشت: «من سه روزه خواب نداشتم انگار دختر خودم بود. آن‌قدر خوشحال شدم که نمی‌دونم چی کار کنم.» کاربری به اسم معین هم با تشکر فراوان از نیروهای هلال‌احمر و پیگیری‌های مردم گفت: «ولی ما مهربون‌ترین مردم رو داریم، خدا رو شکر!»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.