استاد دانشگاه دمشق درباره برخی ادعاهای واهی صهیونیست‌ها در پی پیروزی عملیات ایرانی «وعده صادق» و انهدام موضع اسرائیلی‌ها، گفت: ادعاهایی که اسراییلی‌ها مطرح کرده و بر آن صحه گذاشته و می‌گویند: «۹۹درصد موشک‌هایی که در عملیات وعده صادق شلیک شده، مهار شد» یک دروغ محض و بزرگ رسانه‌ای است.

آگاه: دکتر وائل أمام در گفت‌وگو با «آگاه» ضمن بیان اینکه اسراییلی‌ها بعد از عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» از شرم و بی‌آبرویی، نمی‌دانستند چطور باید واکنش نشان دهند، تصریح کرد: از سویی دیگر جان بولتن بعد از عملیات وعده صادق گفت که اسراییل یک ضربه قوی را از ایران دریافت کرده است. وی تاکید کرد: همچنین جان بولتن این را کامل و واضح مشخص کرد که ایران برای اسراییل خط و نشان‌های جدید کشیده است؛ بنابراین موفقیت در این عملیات تنها یک تهدید و یک ضربه نبوده و بلکه یک سیلی محکم برای آقای نتانیاهو و اسراییل بوده است.

استاد دانشگاه دمشق با تاکید بر این نکته که نتانیاهو و اسراییل در پی عملیات نظامی ایران متوجه شدند که ایران یک دشمن خیلی بزرگ و جدی است، بیان کرد: نتانیاهو در پی عملیات نظامی ایران متوجه شد که باید از ایران بترسد؛ از این رو دیگر اسراییل نمی‌تواند هر وقت که بخواهد در خاورمیانه مرتکب حرکات وحشیانه بشود، چون با ابرقدرتی مثل ایران مواجه خواهد شد. این آگاه مسائل بین‌الملل در ادامه با بیان اینکه ایران نسبت به بقیه کشورهایی که اسراییل در حق آنها اشتباه کرده است، پرقدرت ظاهر شد، تصریح کرد: ایران پرقدرت‌ترین کشور و باجرات‌ترین کشور بود و توانست پاسخ محکمی را به صهیونیست‌ها بدهد. وی با اشاره به توان نظامی ایران در پرتاب موشک جنگی به‌سمت مواضع اسراییل بیان کرد: هدف‌گیری ایرانی‌ها در این حمله نظامی کاملا دقیق و مهندسی‌شده بود، به این صورت که اسراییلی‌ها حیرت زده شده بودند. وی تاکید کرد: درواقع در این عملیات نظامی موشک‌ها و پهپادهای ایرانی همه با هم پرتاب نشدند و پشت‌سرهم و به‌صورت منقطع فرستاده شدند و بعد از هر پرتاب اسراییلی‌ها از پناهگاه خود بیرون می‌آمدند و بعد با یک ضربه جدید مواجه می‌شدند. به اعتقاد بنده، جمهوری اسلامی ایران توانست با این هجوم برنامه‌ریزی‌شده به‌خوبی مقابله کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.