۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳٬۴۶۳

ما شاهد حضور کم‌رنگِ مولانا در مست عشق هستیم. در این فیلم، حضور مولانا در قامت یک شاعر و عارف بسیار کم‌جان است و بیشتر روایتی عاشقانه و معمایی از سرگذشت شمس تبریزی و آنچه بر سرش آمده مخاطب را درگیر می‌کند.

آگاه: فتحی تلاش داشته تا نشان دهد که پس از ورود شمس به زندگی مولانا، تحولاتی در زندگی جلال‌الدین رخ داده و پس از گم گشتنِ شمس به یک واله و شیدا تبدیل می‌شود که در حسرتِ دیدارِ دوباره شمس است و خرقه بر تن کوچه به کوچه به دنبال شمس است. اما آنچه دیده می‌شود قصه این دو عارف نیست، بلکه خرده‌روایت‌های متعدد دست به دست هم داده تا یک داستان تاریخی به یک درام عاشقانه با چاشنی تاریخ تبدیل شود. «مست عشق» مانند تمام آثار تاریخی حسن فتحی قاب‌بندی‌های درست و رنگ و لعابی دارد که بیننده را جذب کند اما به‌دلیل تصمیم گروه بر ساخت فیلم در ترکیه و فضاسازی به سبک طراحان صحنه ترک برای فیلم، امضا یا حضور خود فتحی در پشت صحنه فیلم احساس نمی‌شود. بیشتر از آن بینندگانی که سریال‌های تاریخی ترکی مانند «حریم سلطان» را دیده باشند، احساس می‌کنند که پارسا پیروزفر و شهاب حسینی در آن سریال‌ها حضور دارند تا اینکه یک کارگردان ایرانی «مست عشق» را ساخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.