حدود دو هفته است که دانشگاه‌های آمریکا صحنه تظاهرات گسترده دانشجویان آمریکایی علیه جنایات و نسل‌کشی رژیم‌صهیونیستی در غزه و حمایت دولت آمریکا از این جنایات و نسل‌کشی هستند.

تعلیق تحصیلی، نتیجه حمایت از غزه

آگاه: در این‌میان، نکته قابل‌تامل آن است که پلیس آمریکا به دستور دولت این کشور، با مشت آهنین با دانشجویان معترض مواجه می‌شود؛ از دانشگاه‌های «ییل» و «کلمبیا» تا دانشگاه‌های «تگزاس» و «اوهایو»، دانشجویان بی‌شماری فریاد نفرت از صهیونیست‌ها و انزجار از جنایات آنها در غزه را سر می‌دهند و پاسخی که از پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی دریافت می‌کنند، گلوله، باتوم، دستبند و حبس است.

طبق فیلم‌های منتشرشده از دانشگاه‌های مختلف آمریکا، پلیس برای سرکوب دانشجویان معترض و ضدصهیونیستی حتی اقدام به استقرار تک‌تیرانداز در محیط دانشگاه‌ها نیز کرده است! در این میان، اوضاع دانشگاه کلمبیا در نیویورک که به نوعی پیشگام تظاهرات ضدصهیونیستی در آمریکا بود، بسیار عجیب و غریب است؛ از این دانشگاه خبر می‌رسد که پس از ناتوانی پلیس در پایان دادن به اعتراضات و تحصن‌های دانشجویان ضدصهیونیستی در دانشگاه کلمبیا، حالا مسئولان این دانشگاه شروع به اقدام برای تعلیق و اصطلاحا ستاره‌دار کردن دانشجویان کرده‌اند.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، دانشگاه کلمبیا که به نوعی پرچمدار اعتراضات ضد صهیونیسم در دانشگاه‌های آمریکاست، همچنان صحنه اعتراضات دانشجویان است؛ از ابتدای این اعتراضات که وارد هفته دوم خود شده است، دانشجویان در محوطه دانشگاه کلمبیا چادر زدند؛ اما مسئولان دانشگاه کلمبیا از روز دوشنبه تعلیق دانشجویان معترضی را که حاضر به تخلیه این چادرها در محوطه دانشگاه نبودند آغاز کرده‌اند؛ مسئولان این دانشگاه گفتند که این دانشجویان، واجد شرایط تکمیل ترم یا فارغ‌التحصیل شدن نخواهند بود و اجازه ورود به دانشگاه و ساختمان‌های دانشگاهی را نخواهند داشت.

اما اِعمال محرومیت‌های تحصیلی و انضباطی برای دانشجویان غربی، فقط به دانشگاه کلمبیای آمریکا منحصر نبوده است؛ از فرانسه نیز خبر می‌رسد که رییس شورای منطقه ایل-دو-فرانس در پایتخت فرانسه در پی اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه علوم سیاسی پاریس، بودجه این دانشگاه را تعلیق کرده است. «والری پکرس» رییس شورای منطقه ایل-دو-فرانس گفته است: تا زمانی که دانشجویان حامی فلسطین به اعتراضات خود پایان ندهند، همه کمک‌های مالی منطقه به این دانشگاه به حال تعلیق درمی‌آید.

علاوه‌بر دانشگاه علوم سیاسی پاریس، دانشجویان دانشگاه سوربن پاریس هم در حمایت از مردم غزه و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تجمع برگزار کردند. پلیس فرانسه با ورود به محوطه دانشگاه، عده‌ای از دانشجویان را که در حمایت از فلسطین و در پی فراخوان دانشگاه‌های کلمبیای آمریکا و دانشگاه علوم سیاسی پاریس، در حیاط دانشگاه سوربن، چادر زده بودند، بازداشت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.