اکران نوروزی سال ۱۴۰۳ از حوالی ۲۰ اسفند ماه آغاز شد و از همان ابتدا با رکورد فروش روز نخست ویژه فیلم «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی خوش آمدی ماندگار به سینمای ۱۴۰۳ داد.

آگاه: این فیلم توانست با جذب ۱۸ هزار و ۲۰۰ مخاطب در فروش افتتاحیه رکوردی دو ساله را در جذب مخاطب در روز نخست بشکند. فیلم‌های اکران نوروزی ۱۴۰۳ به این ترتیب بود: «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «آپاراتچی»، «بی‌بدن»، «پرویزخان»، «نوروز»، «ایلیا در جست و جوی قهرمان».

«تمساح خونی» علاوه بر آن، توانست در سه روز نخست نمایش خود بیش از ۱۱۰ هزار نفر را روی صندلی‌های سینماها آورد. سومین رکورد رشد ۱۰ برابری گیشه به طور کلی نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته بود. فیلم‌های اکران نوروزی ۱۴۰۳ تا پایان سال گذشته توانستند ۲۴ میلیارد و ۸۵۰ هزار میلیون تومان بفروشند و این در حالی است که رقم اکران نوروزی سال ۱۴۰۲ تنها ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان بود. زمان آغاز اکران‌های نوروزی نیز برای فیلم «تمساح خونی» از ۱۶ اسفند و برای باقی آثار از ۲۳ این ماه بود. علاوه بر آن باید در نظر داشت که این آمار در حالی است که با آغاز اکران‌های نوروزی، ماه مبارک رمضان نیز آغاز شد و این رکورد در این شرایط ثبت شده است.

در نهایت سینماهای کشور توانستند تا پایان نوروز با جذب یک میلیون و ۳۳۵ هزار مخاطب در سال جدید بهترین اکران نوروزی بعد از کرونا را رقم بزنند و فروشی به اندازه ۸۶ میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان را به ثبت رسانند. این آمار نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد در اندازه مخاطب و چیزی حدود ۱۱۸ درصد در گیشه رشد داشته است.

آمار فروش فیلم‌های نوروزی به شرح زیر است:

تمساح خونی | این فیلم فروش کلی به اندازه 66 میلیارد تومان و مخاطبی بیش از 1 میلیون نفر را در کارنامه اکران نوروزی خود ثبت کرده است.

بی بدن | فروشی به اندازه 10 میلیارد و 700 میلیون تومان داشت و مخاطبی 156 هزار نفری را به سینما کشاند.

آپارتچی | در مجموع 43 هزار مخاطب را جذب کرده و گیشه‌ای 2 میلیارد و 700 میلیونی را از آن خود کرد.

پرویزخان | با مخاطبی 39 هزار نفری و فروشی 2 میلیارد و 700 میلیونی اکران نوروزی خود را به پایان رساند.

نوروز | این فیلم نیز با 30 هزار مخاطب و 1 میلیارد و 900 میلیون تومان فروش در گیشه اکران نوروزی را به سرانجام رساند.

ایلیا در جست و جوی قهرمان | 28 هزار و 500 مخاطب با گیشه 1 میلیارد و 600 میلیون تومانی به تماشای این فیلم نشستند.

آسمان غرب | این اثر در نهایت توانست 17 هزار و 200 مخاطب را به سینما آورد و 970 میلیون فروش در گیشه را از آن خود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.