نقش خواص را محدود به بزنگاه‌های حساس نکنیم

آگاه: معاون سیاسی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به مواضع احزاب اصلاح‌طلب درخصوص انتخابات پیش رو، گفت: برخی از احزاب جریان اصلاحات بیان می‌کنند که تحریم انتخابات راهگشا نیست و موافق حضور و مشارکت در انتخابات هستند و برخی دیگر نیز موافق تحریم انتخابات هستند. مریم عظیمی افزود: برخی هم اعلام می‌کنند که ما موافق تحریم انتخابات نیستیم؛ صرفا قرار است برخی در انتخابات شرکت نکنند و نباید این شرکت نکردن را روی حساب تحریم کردن انتخابات قرار داد. یعنی ما سه نظر متفاوت از احزاب مختلف جریان اصلاحات می‌شنویم که به نظر می‌رسد ناشی از نوعی تشتت در جریان اصلاح‌طلب و تفکراتشان است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه «به نظر می‌رسد جریان اصلاحات از جهت وجود شخصیت‌هایی که حائز یکسری صلاحیت‌های کلی باشند دچار کمبود نیست»، می‌گوید: جریان اصلاحات در ادوار مختلف سازمان‌ها و ساختارهایی را در لایه حاکمیت تجربه کرد و افراد و چهره‌هایی را پرورش داد و کمبودی به آن معنا ندارد و چنین موضوعی صادق نیست.

معاون سیاسی دفتر تحکیم وحدت افزود: بحث بیشتر روی این است که آنها تا چه اندازه می‌خواهند در این عرصه ظهور و بروز کنند، با توجه به اینکه ما هشت سال دولت اصلاحات را تجربه کردیم و ثمره آن دوره چیزی جز نابودی یکسری از مولفه‌های مطلوب نبود. وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص لزوم نقش‌آفرینی خواص در موضوعات مختلف، تصریح کرد: رهبری اشاره مستقیمی به نقش خواص در جامعه داشتند و جالب‌تر اینکه خواص را تعریف کردند. باتوجه به فرمایشات رهبری موضوعی که به نظر می‌رسد این بود که خواص، همان افراد خیلی خاصی که لزوما در اقلیت هستند و در یک صنف خاصی قرار دارند و دسترسی به آنها خیلی سخت است، نیست؛ بلکه می‌تواند بسیار فراگیرتر از آنها باشد.

عظیمی تاکید کرد: تاثیرگذاری که خواص می‌توانند داشته باشند بسیار بیشتر از بزنگاه‌های تاریخی یک کشور یا یک جامعه است و این تاثیرگذاری می‌تواند به‌صورت مستمر و دائمی وجود داشته باشند. وی با بیان اینکه در این برهه انتخابات مرحله دوم را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: مردم نیازمند یک تغییر هستند و احساس کردن این تغییر حتی مهم‌تر از خود تغییر است. زمانی که دولت جدید روی کار آمد، تغییر به شکل واقعی به‌وجود آمد اما بحث این است که آیا مردم این تغییر را احساس کردند یا خیر. ما می‌گوییم، مردم تغییر را آنطور که باید نه، اما احساس کردند. عظیمی تصریح کرد: در ارتباط با انتخابات مجلس هم به همین شکل است و مردم باید متوجه تغییرات شوند. ما چهار سال مجلس یازدهم را داشتیم و یکسری اتفاقات بسیار خوب افتاد، یکسری لوایح و طرح‌هایی تدوین و بعضا عملی شد که برای کشور راهبردی بود اما آیا مردم این را احساس کردند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.