۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳٬۳۶۲

هادی رضائی ـ دبیر گروه سیاسی

مرگ آزادی بیان در غرب

آگاه: به گفته دیوان عالی ایالات‌متحده آمریکا، قانون اساسی ایالات‌متحده آمریکا از آزادی بیان محافظت می‌کند. اما حالا که عده‌ای از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه‌های مختلف این کشور در اعتراض به کشتار هفت‌ماهه غیرنظامیان و بی‌گناهان اجتماع مسالمت‌آمیر برپا کرده و به نفع فلسطین شعار داده‌اند، پاسخی که از پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی می‌بینند، برخوردی خشن و دریافت باتون، گاز اشک‌آور، دستبند و حبس است.

طبق فیلم‌ها و تصاویر و اخبار منتشره از دانشگاه‌های مختلف آمریکا، پلیس این کشور برای سرکوب دانشجویان معترض به رفتار ضدبشری و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی اقدام به استقرار نیروهای ویژه و ضد شورش در محیط دانشگاه‌ها کرده‌اند و برای متفرق کردن دانشجویان از هیچ اقدام وحشیانه‌ای فروگذار نمی‌کند. نکته قابل تامل آنکه که رژیم آمریکا خود را داعیه‌دار حقوق بشر و آزادی بیان می‌داند و دولت‌های مستقل را مستمرا به نقض حقوق بشر و آزادی بیان متهم می‌سازد.

در جریان برگزاری تظاهرات همبستگی با مردم غزه در دانشگاه «اِموری» در ایالت جورجیا، پلیس آمریکا به دانشجویان حمله و تعدادی از آنها را دستگیر کرد. در جریان این امر، «نوئل مک‌آفی» رییس گروه فلسفه دانشگاه اموری نیز به طرز وحشیانه‌ای به‌وسیله پلیس آمریکا دستگیر شد.

نکته قابل‌تامل آنکه هجوم نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی به داخل محیط دانشگاه‌های آمریکا و هدف قراردادن مستقیم دانشجویان با ابزار سرکوب، در شرایطی است که طبق عرف بین‌الملل، دانشگاه محیطی است که هیچ نیروی نظامی حق ورود به آن را ندارد. فارغ از اینکه حمایت از فلسطین، الزاما دشمنی با یهودیان نیست و طرح چنین سوالاتی، زنده‌کننده دوران مک‌کارتیسم در آمریکاست. این رفتار نشان می‌دهد که آزادی بیان در آمریکا تا جایی تضمین می‌شود که «خطوط قرمز» ازجمله دفاع از فلسطین و انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی را رد نکند، در غیر این صورت، می‌تواند حتی به قیمت سرکوب وحشیانه دانشجویان در مقابل دوربین‌ها اقدام شود.

نکته دیگر آنکه، خشونت و وحشی‌گری پلیس آمریکا علیه اساتید و دانشجویانی رخ می‌دهد که هیچ عمل خشونت‌گرایانه یا هیچ‌گونه فحاشی انجام نمی‌دهند و صرفا به هشت‌ماه جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه معترض هستند. در آمریکا، یهودستیزی و نه هر ستیز دیگری، علیه دیگر ملت‌ها و دیگر ادیان، جرمی غیر قابل بخشش به شمار می‌آید و آن هم نه به خاطر اینکه اکثریت مردم آمریکا یهودی باشند، که این‌گونه نیست، بلکه به این دلیل است که سیاست در ایالات‌متحده بیش از هر کشور دیگری در جهان، زیر سلطه جریان بانفوذ صهیونی قرار دارد. از نظر این جریان، وفاداری به موجودیت اسرائیل و تایید هر اقدام اسرائیلی‌ها ازجمله نسل‌کشی انسان‌ها، بر هر اصل و ارزش دیگری از جمله اصول قانون اساسی ایالات‌متحده و آزادی بیان ارجحیت دارد. هر نوع نافرمانی هم در برابر این جریان قدرتمند، با شدیدترین شکل ممکن، سرکوب و خاطیان، رسوا و مجازات می‌شوند.

این اقدامات در فرانسه یکی دیگر از کشورهای که مدعی آزادی‌بیان است و گروهک‌های تروریستی مانند منافقین که دستشان در خون هزاران ایران آغشته است در این کشور با آزادی کامل زندگی و به اقدامات ضد ملت ایران ادامه می‌دهند، نیز تکرار شد و پلیس فرانسه تحصن دانشجویان طرفدار فلسطین را در پاریس متفرق کرد. با این حال دانشجویان معترض اعلام کردند به تحصن خود در دانشگاه ادامه می‌دهند. دانشجویان معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه خواستار محکومیت این رژیم و قطع روابط با آن شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.