فیلم «منصور» در ژانر بیوگرافی و به کارگردانی «رومالد بولانژه»، کارگردان مشهور فرانسوی در کمپانی فرانس تی‌وی تولید می‌شود.

امیر جدیدی در نقش تنیس‌باز

آگاه: این فیلم روایتی است از زندگی «منصور بهرامی» تنیسور مشهور ایرانی که سال‌ها پیش به فرانسه مهاجرت کرده است. او بعد از مهاجرت در شرایط فقر تلاش می‌کند تا به جایگاهی در ورزش تنیس در کشور فرانسه و بعد از آن در عرصه بین‌المللی دست یابد. فیلم محصول مشترکی از کشور فرانسه و بریتانیاست و نگارش فیلمنامه آن را «داون مک دانیل» با همکاری «فیلیپ دی لیون» برعهده داشته‌اند. 

بهرامی در کشور فرانسه ورزشکاری سرشناس است که بیشتر با سبک بازی منحصربه‌فردش شناخته می‌شود. او شیوه بازی سرگرم‌کننده‌ای دارد و علاوه‌بر آن با داستان زندگی و سختی‌هایی که در مسیر زندگی حرفه‌ای به‌عنوان یک ورزشکار متحمل شده، شهره است. او از کودکی به‌واسطه شغل پدرش در ورزشگاه امجدیه به تنیس علاقه‌مند می‌شود و با ماهیتابه به‌جای راکت شروع به یاد گرفتن این ورزش می‌کند. فیلم نشان می‌دهد که بهرامی چگونه با اراده‌ای قوی و پشتکاری بی‌مانند، به‌عنوان مهاجری غیرقانونی در نهایت به جایگاهی مطلوب در ورزش حرفه‌ای و جهانی می‌رسد.  امیر جدیدی، بازیگر ایرانی است که با فیلم «قهرمان» در جشنواره کن۲۰۲۱ در عرصه بین‌المللی شناخته شد. جدیدی قبل از ورود به عرصه سینما به شکلی حرفه‌ای در زمینه تنیس فعالیت و مربی‌گری ‌کرده است. او قرار است به‌جای شخصیت اصلی، یعنی منصور بهرامی ایفای نقش کند. 

با تجربه‌هایی که از تولیدات داخلی در ژانر زندگینامه از بزرگان و نام‌آوران ایرانی تولید شده، این حوزه به ناحیه‌ای خطیر و حساس برای تولید آثار سینمایی تبدیل شده است که حالا به‌ندرت کسی به سراغ آن می‌رود و همان‌قدر هم به‌ندرت پیش می‌آید که خروجی موفق و راضی‌کننده‌ای داشته باشد. از نمونه‌های آن تولید آثار سینمایی پیرامون زندگی شهدای گرانقدر بوده که در بیشتر مواقع به تصویری آرمانی و باورناپذیر از آنان منجر شده است. بااین‌حال جای تولیدات این‌چنینی از افراد موفق و متخصص در حوزه‌های مختلف در میان تولیدات سینمایی ما به‌شدت خالی است. یکی از نقاط عطف در این زمینه ساخت فیلم سینمایی «پرویزخان» بود که با موفقیت خوبی در نگاه منتقد و مخاطبان ظاهر شد. بااین‌حال این شکاف در سینمای ما همچنان عمیقا وجود دارد و بعد از ارتقای وضعیت سینما در کشور در سال گذشته، خوب است که جدی‌تر از قبل مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد تا از تاثیرگذاران ایرانی، چهره و نمایی ایرانی ساخته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.