آگاه: پلتفرمهای فیلیمو و فیلمنت بازار ویاودی هزینه اشتراک خود را به نزدیکی ۲۰۰هزار تومان رساندند تا دو بازیگر اصلی این روزهای صنعت ویاودی، سال۱۴۰۴ را با افزایش قیمت آغاز کرده باشند.
درحالیکه در روزهای گذشته، پلتفرم فیلیمو با افزایش اشتراک ماهانه از ۱۶۵هزار به ۱۹۸هزار تومان، موج تازهای از گرانی را در این صنعت کلید زد، پلتفرم فیلمنت نیز از امروز هزینه اشتراک ماهانه را از ۱۵۰هزار به ۱۹۰هزار تومان رساند و به رقیبش پیوست. افزایش یادشده معادل ۲۰درصد در پلتفرم فیلیمو و ۲۶.۶درصد در پلتفرم فیلمنت است. فیلمنت البته برای عید نوروز، طرح موقت تخفیف ارائه کرده که گاه تا ۶۰درصد تخفیف به مشتریان میدهد.
روند گرانیهای سرویسهای ویاودی در سالهای گذشته نشان میدهد احتمالا هزینه اشتراک سرویسهای رقیب نیز بهزودی بالا خواهد رفت.
نکته مهم آنکه ارقام یادشده بعد از افزودن ۱۰درصد بهعنوان مالیات بر ارزش افزوده به حدود ۲۲۰هزار تومان (در فیلیمو) و حدود ۲۱۰هزار تومان (در فیلمنت) میرسد و ازآنجاکه هماکنون چهار سرویس اشتراکی ایرانی به تولید و پخش جدی سریالهای خانگی میپردازند، پرداخت مجموع این ارقام برای بسیاری از اقشار مخاطبان ساده نیست.
فیلیمو که حدود سهماه پیش همراه با رقیبش فیلمنت به پیشواز بلیت صدهزار تومانی سینما رفته بود و بهای بلیت اکران آنلاین را پیش از افزایش قیمت بلیت اکران روی پرده گران کرده بود، همزمان با اکران آنلاین فیلم «عزیز» به فاصله حدود سهماه، یک بار دیگر بلیت اکران آنلاین را افزایش داد و ۱۳۰هزار تومان تعیین کرد که با احتساب مالیات، به ۱۴۳هزار تومان میرسد!
با افزایش قیمت اشتراک پلتفرمها که پس از گرانی ۲۵درصدی بلیت سینما اتفاق میافتد، به نظر میرسد موج تازهای از گرانی در محصولات فرهنگی رخ داده یا درحال رخدادن است.
۲۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
در موج تازه افزایش قیمت محصولات فرهنگی، بهای اشتراک پلتفرمهای نمایش خانگی نیز بالا رفت.