آگاه: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: موضوع صدور شناسنامه توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مطرح شده که در ارتباط با جزئیات این شناسنامه می‌بایست از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران سوال کرد؛ چراکه وزارت بهداشت نسبت‌به صدور شناسنامه اقدام نمی‌کند.

دکتر سعید کریمی با بیان اینکه بیمارستان‌ها از منظر ایمنی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، گفت: بیمارستان‌ها از منظر ایمنی به چهار گروه A، B،C و D  تقسیم شده‌اند. گروه D، شامل بیمارستان‌هایی می‌شود که از منظر ایمنی وضعیت خوبی ندارند؛ به‌طور مثال، بیمارستان لولاگر تغییر وضعیت داده و به درمانگاه تبدیل شده؛ همچنین یک بلوک از بیمارستان حضرت رسول(ص) درحال بازسازی است. بیمارستان‌هایی که از نظر ایمنی از وضعیت خوبی برخوردار نبودند، در حال اصلاح یا تخریب و جایگزینی با یک ساختمان جدید هستند.  بر همین اساس گزینه جایگزین یک بیمارستان باید تعیین شود و بیماران بیمارستان مربوطه به بیمارستان جایگزین منتقل شوند. علاوه‌بر بیماران، این مراکز دارای نیروی انسانی هستند و هر نیروی انسانی دارای معیشت است و این موضوع نیز باید در کانون توجه قرار داشته باشد. وی افزود: بیمارستان‌های «لولاگر» و «حضرت رسول» اصلاح شده‌اند و مابقی بیمارستان‌هایی که وضعیت مشابه این دو بیمارستان را دارند نیز باید اصلاح شوند.  

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه پروانه ۱۰۰بیمارستان به‌دلیل عدم رفع مشکلات، تمدید نشده و این بیمارستان‌ها به‌سرعت درحال انجام اقدامات لازم هستند، گفت: البته طی یک‌ماه اخیر تعداد  ۲۵بیمارستان از این ۱۰۰بیمارستان توانسته‌اند پروانه خود را به دست بیاورند. همچنین تمدید پروانه بیمارستان‌ها مستلزم گذراندن یک پروسه است و مستلزم گرفتن مجوزها و تاییدیه‌ها از برخی ارگان‌ها مانند آتش‌نشانی است؛ بنابراین طی یک ماه اخیر، ۲۵بیمارستان با وجود تعطیلات نوروزی توانسته‌اند پروانه خود را کسب کنند و مابقی نیز در حال انجام اقدامات لازم هستند.