رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی که برای آن بسیار سنگین تمام شد، طرف خود را حماس خطاب کرده بود و با هدف ازبین‌بردن آن شروع به حمله کرد. این رژیم غاصب با حملات پی‌درپی از مردم فلسطین انتقام ‌گرفت و ازآنجاکه نمی‌تواند به حلقه اول مقاومت دسترسی پیدا کند، بستگان و نزدیکان سران مقاومت را در «تیررس» ترور قرار می‌دهد. ۲۲فروردین‌ماه خبر شهادت سه فرزند و سه نوه «اسماعیل هنیه» در غزه ازسوی صهیونیست‌ها رسانه‌ای شد. هدف از این ترور شکستن هیمنه حماس و «اسماعیل هنیه» بود اما تیر آنها دوباره به سنگ خورد. رییس دفتر سیاسی حماس پس از شنیدن این خبر واکنش جالبی داشت و فقط برای فرزندان و نوه‌هایش از خداوند متعال طلب آمرزش کرد.

الگوبرداری کشورهای اسلامی از یمن

آگاه: رژیم اشغالگر قدس از مهرماه سال۱۴۰۲ تا به امروز موشک‌های زیادی را روانه کرانه باختری کرده اما ۲۶فروردین ۱۴۰۳ ـ‌شنبه‌شب‌ـ دیگر خبری از جنایت‌های اسرائیل نبود. آنها پس از مطلع شدن پاسخ ایران به جنایتشان در دمشق فرار را بر قرار ترجیح دادند. ماجرا از آنجا آغاز شد که رژیم سرتاپا خباثت صهیونیستی با حمله به سرکنسولگری ایران در دمشق مرتکب جنایت بزرگ شد و باید تنبیه می‌شد. سرانجام زمان تنبیه فرارسید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول‌الله(ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار داد.

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در تشریح عمیات طوفانی سپاه علیه صهیونیست‌ها با بیان اینکه با این عملیات معادله جدیدی رقم خورده است، گفت: «آن معادله جدید این است که از این به بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع و دارایی‌ها، شخصیت‌ها و شهروندان ما حمله کند، از مبدا جمهوری اسلامی ایران مورد تهاجم متقابل قرار خواهد گرفت.»

به‌هرحال عملیات سپاه بار دیگر نشان داد که دوران بزن‌دررو گذشته است و حق جمهوری اسلامی برای پاسخ به حمله صهیونیست‌ها به خاک کشورش (کنسولگری ایران در دمشق) محفوظ بود، ضمن آنکه براساس سیاست‌ها و دکترین نظامی، ما هیچ‌گاه خواهان جنگ نبوده و نخواهیم بود اما از حق مسلم خود نیز عبور نخواهیم کرد.

سرنوشت یک رژیم غاصب

«رژیم‌صهیونیستی دیگر نمی‌تواند وارد جنگ جدیدی شود.» «منوچهر متکی»، وزیر اسبق امور خارجه و منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم ضمن بیان این مطلب به واکاوی حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی پرداخت. او با بیان اینکه حق ذاتی و اقدام متقابل ایران بر اساس حقوق ملت و اصل بازدارندگی برای متوقف کردن دشمن در تکرار این تجاوز به خاک ایران لازم و ضروری بود؛ ازاین‌رو پاسخ مقتضی داده شد، گفت: رژیم اسرائیل به مراحل حساس زندگی منطقه‌ای خود رسیده و این رژیم در سال‌۱۹۶۷ بخش‌هایی از سرزمین‌های عربی به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده و یکی این حوزه‌ها در جنگ‌های ۱۹۶۷ جولان در سوریه است.

وی می‌گوید: در سال‌۱۹۷۳ هم جهت آزادسازی صحرای سینا و بلندی‌های جولان جنگ شکل گرفت. صحرای سینا در توافقی آزاد شد اما جولان در اشغال رژیم‌صهیونیستی قرار گرفت. ما فکر می‌کنیم زمان آن فرارسیده تا این رژیم غاصب جولان را تخلیه و آن را به سوریه ـ‌ صاحب اصلی‌اش‌ ـ بازگرداند.

وزیر اسبق امورخارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران این عملیات را انجام داد تا اسرائیل دوباره دست به اقدام تروریستی علیه ما نزند، گفت: ما خواهان جنگ نیستیم و اسرائیل هم در موقعیتی نیست که علاوه‌بر جنگ غزه وارد جنگ دیگری در منطقه شود. آنچه صورت گرفت پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم آپارتاید اسرائیل در سوریه بود. نکته مهم و اساسی واکنش کشورهای اسلامی به جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه است؛ این واکنش چگونه باید انجام شود؟

 الگوبرداری کشورهای اسلامی از یمن

صادق کوشکی، عضو هیات‌علمی دانشگاه در پاسخ به سوال مطرح‌شده، با بیان اینکه انصارالله یمن با حداکثر توان حتی به شکل نظامی وارد این مسئله شد و تلاش کرد مانع از رسیدن کالا و خدمات به رژیم صهیونیستی شود، گفت: شبیه یمن نمونه‌ای در کشورهای اسلامی نداریم که تا سرحد توان با این مسئله مواجه شده باشد. به‌گونه‌ای که حتی شدت بمباران‌ها و فشارهای آمریکا و انگلیس هم باعث نشد یمن از حمایت خودش از غزه دست بردارد. وی می‌گوید: الجزایر به‌عنوان کشوری که عضو غیردائم شورای امنیت است در این مدت در حوزه دیپلماسی تلاش حداکثری داشته و خصوصا در قطعنامه‌هایی که با موضوع آتش‌بس در شورای امنیت مطرح می‌شد، اقدامات موثری انجام داد و مسئله فلسطین جزء اولویت‌های ملت و دولت الجزایر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.