عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل توسط جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع و پایگاه‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی انجام شد. پس از این عملیات غرورآفرین ایران، موجی از شور و شعف در میان ملت‌های مسلمان ایجاد شد و محبوبیت جمهوری اسلامی ایران در دنیای اسلام و جهان عرب چندبرابر شد. در این میان، پادشاهی اردن با کمک رساندن به صهیونیست‌ها، در میان ملل مسلمان، منفورتر شد.

شاه غلام

آگاه: شهروندان پرشماری از جهان اسلام و کشورهای عربی، پس از کمک پادشاهی اردن به رژیم صهیونیستی، در توییت‌هایی، «عبدالله دوم» پادشاه اردن را آماج حملات مجازی خود قرار دادند. درواقع، با مشخص شدن کمک اردن به اسرائیل در ماه‌های اخیر و به‌خصوص در حمله ایران به رژیم‌صهیونیستی، «عبدالله دوم» پادشاه اردن به شخصیتی منفور در جهان عرب تبدیل شده است. کاربران عرب‌زبان در شبکه‌های اجتماعی از اقدامات او و اردن در خیانت به جهان اسلام و همراهی با رژیم صهیونیستی به‌شدت انتقاد کرده‌اند. یک کاربر عرب خطاب به او نوشت: «یلعن ابوک» به معنای «بر پدرت لعنت».

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» درخصوص امدادرسانی اردن به اسرائیل در جریان عملیات ایران نوشت: اردن ده‌ها هواپیمای بدون سرنشین ایران را که در راه اسرائیل بودند در یک همکاری بی‌سابقه با تل‌آویو رهگیری کرد. رادیو فرانسه این اقدام اردن را کمک به دولت اسرائیل توصیف کرد. این در حالی است که این اقدام پادشاهی اردن خشم مردم این کشور را برانگیخت. اردنی‌ها با متهم کردن این اقدام، دولتشان را تحت فرمان اسرائیل توصیف کردند.

شبکه۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: اردن، امارات و عربستان نقش اساسی در برابر حمله ایران ایفا کردند. این رسانه صهیونیست همچنین به نقل از ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که جنگنده‌های فرانسوی از پایگاهی اردنی و پس از درخواست کمک اردن به هوا برخاستند.

همچنین ادعا شده «پرنسس سلما» دختر پادشاه اردن که دوره خلبانی دیده است، 6پهپاد ایرانی را ساقط کرده است. این ادعا که در رسانه‌های اسرائیلی بازتاب زیادی داشته است، هر چند مضحک به نظر می‌رسد اما بیانگر اقدام پادشاهی اردن در کمک به صهیونیست‌های جنایتکار است.

در مقاطع قبلی نیز دولت اردن به جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای عبور از حریم هوایی این کشور به‌منظور حمله به اهداف سپاه پاسداران در خاک سوریه مجوز داده بود. این قبیل اقدامات اردن کاملا بیانگر آن است که «عبدالله دوم» اردن را به غلامِ حلقه‌به‌گوشِ اسرائیل غاصب تبدیل کرده است.

علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل منطقه‌ای در این رابطه در توئیتی نوشت: دولت اردن طفل نامشروع و زاییده معاهده سایکس-پیکوست که ازسوی استعمار بریتانیا به پاس نوکری شریف حسین و فرزندانش (در ازبین‌بردن امپراتوری عثمانی) ایجاد شد. پادشاه خائن اردن در موارد متعددی به اسرائیل کمک کرده و می‌کند و درنتیجه باید تنبیه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.