۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴

رستم امام علی رحمان اُف رئیس مجلس ملی تاجیکستان دقایقی پیش با استقبال حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی وارد تهران شد.

به گزارش آگاه: رئیس مجلس ملی تاجیکستان که به منظور دیدار دوجانبه با رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و تعدادی دیگر از مقامات کشورمان سفری دو روزه به تهران کرده است در بدو ورود به کشورمان با اشاره به تمدن مشترک دو کشور گفت: فرهنگ مشترک پارسی سابقه دیرینه ای دارد و ما باید این را حفظ کنیم تا دیگران این را مخدوش و از دست ما خارج نکنند و باید از این فرهنگ صیانت و پاسداری شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم به هیأت تاجیکستان خاطر نشان کرد: امیدواریم این سفر سر آغاز گسترش روابط و فصل جدیدی از تعاملات باشد.

وی گفت: تهران ظرفیت زیاد و نیازهای متنوعی دارد و اشتراکات فراوانی نیز با تاجیکستان دارد و تعاملات تجاری نسبت به دو سال گذشته بهبود یافته اما هنوز به حد مطلوب نرسیده است و با توجه به اینکه دو کشور تردد زمینی هم می توانند داشته باشند می‌توان امیدوار بود این مبادلات گسترش یابد.

جلیل رحیمی جهان آبادی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و تاجیکستان و حقیقیان دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه نیز در این دیدار حضور داشتند.

منبع: خانه ملت