۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با مشارکت مطلوب مردم و حضور چشم‌گیر رای اولی‌ها، برگزار شد تا به گفته رئیس ستاد انتخابات مشارکت بیش از ۴۰درصدی در انتخابات رقم بخورد.

آگاه ـ این در حالی است که پیش از برگزاری انتخابات، رسانه‌های معاند مدعی این بودند که مشارکت در انتخابات ۲۵ درصد خواهد بود و اکثریت مردم پای صندوق‌های رای حاضر نخواهند شد.

از این رو پیش از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، جبهه اصلاحات با میدان‌داری عناصر تندرو حزب اتحاد ملت، راهبرد انتخاباتی خود را اعلام کرد؛ راهبردی که از فحوای آن، گزاره قهر با صندوق رأی استنباط می شد. پس از آن، رادیکال های مدعی اصالح طلبی به نامزدهای اصالح طلب گفتند که در صورت شرکت در انتخابات از حوزه تهران، آن ها طردخواهند شد و مورد حمایت قرار نخواهند گرفت. 

در نمونه بیرونی آن نیز روزنامه انگلیسی گاردین پیش از انتخابات و در یک سناریوی دروغ پردازانه مدعی شد که آمار شرکت در انتخابات ایران ۲۷ درصد خواهد بود! امری که جعلی بودن آن به وضوح قابل اثبات است. همچنین  پیش از انتخابات نیز رسانه «اینترنشنال» که بازوی رسانه‌ای تجزیه ایران است، از مشارکت صرفًا ۱۰ درصدی در انتخابات گفته بود.

پیامدهای حضور پرشور مردمی در انتخابات

عملیات روانی دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات، سناریوی امروز و دیروز نبوده و دشمن که از دیرباز فضا و جو منفی علیه کشورمان را آغاز کرده بود، این بار هم دستاویزهای خود برای مایوس کردن مردم از رفتن به پای صندوق رای را کلید زد، دستاویزهایی که پیامدهایی را به همراه داشت و مجددا ایران خواهی مردم را تَکرار کرد.

در نمونه‌ای از این اقدامات، دشمن تلاش داشت با سیاه‌نمایی و زیر سئوال بردن کارکرد مجلس شورای اسلامی آن هم با گزاره‌هایی همچون «بود و نبود مجلس فایده‌ای ندارد و اینکه آیا مجلس در راس امور است؟» یک فضای ابهام آمیز درباره ناکارآمدی ارکان نظام به ویژه مجلس ایجاد کرده و از اصل و اساس صندوق رای را فاقد تاثیرگذاری دانسته و مفهوم ناامیدی را به جامعه تزریق کند.

تاکتیک کور دشمن برای ناامید کردن مردم در ماه و روزهای منتهی به انتخابات البته شقه‌های دیگری هم  داشت. دشمن در پلن بعدی بروز برخی مفاسد اقتصادی در کشور را دستاویز قهر با صندوق رای معرفی کرد تا چشم خود را بر رسیدگی دستگاه قضا به پرونده‌های مفسدان اقتصادی بسته و تمامیت نظام را زیر سئوال برده و مجددا بر کوس این نظریه پوچ تکیه کند که فساد در کشور سیستماتیک شده است، این درحالی است که هیچ مفسدی از زیر چشم تیزبین دستگاه قضا دور نمانده و مداومت همین دستگاه عدلیه اخیرا موجب تسویه بدهی بابک زنجانی پس از گذشت ۱۰ سال و بازگشت بیت‌المال به کشور شد. 

اما این پایان ماجرا نبود و دشمن در ادامه جنگ ترکیبی خود و پس از فروکش کردن رخدادهای سال ۱۴۰۱ – بخوانید جنش زن، زندگی، آزادی – سعی در القای این مفهوم داشت که مردم به هیچ وجه پای صندوق رای حاضر نشده و در لاک و فضای نافرمانی اجتماعی فرو خواهند رفت.

همچنین عدم حضور پرشور مردم در انتخابات به قدری برای دشمنان حیثیتی بود که حتی گروهک‌های تروریستی را نیز اجیر کردند تا در برخی مناطق مرزی کشور، به تهدید وارعاب مردم بپردازند و آنها را از مشارکت در انتخابات برحذر دارند؛ اما تصاویر مخابره از مناطق مرزی کشور بیانگر حضورپر شور مردم این مناطق در انتخابات بود. دسیسه دشمن برای قهر مردم با صندوق رای در همگی این موارد پاسخ نه و آری به صندوق رای را در پی داشت تا باری دیگر تیر دشمن نیز به سنگ اصابت کرده و باری دیگر شاهد شکست پروژه کذایی مشروعیت زدایی از نظام باشد.

طعم تلخ طمع

طمع‌ورزی دشمن در پی حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند اما مانع از ادامه عناد و کینه ورزی با جمهوری اسلامی ایران نشده و پس از مشارکت بیش از ۴۰ درصدی مردم در انتخابات، پروژه «مشارکت شکسته خورده» را کلید زدند این در حالی است که دروغ پردازان و رسانه‌های معاند پیش از برگزاری انتخابات مشارکت ۱۰ تا ۲۷ درصدی را مطرح کرده و جوجه آخر پاییز را خوب شمارش نکرده بودند.

رای ناشناسی اصلاح‌طلبان

با این حال برخی اصلاح‌طلبان هم که پیش از انتخابات، سیگنال قهر با صندوق رای را به جامعه می‌فرستادند، پس از مشارکتِ بیش از ۴۰ درصدی مردم در انتخابات، کانه‌هو تازه از غار تاریک توهمات خود بیرون آمده و پاس گل را به اوت داده باشند، تاکتیک تغییر می‌دهند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در آخرین موضع گیری انتخاباتی خود و پذیرش شکست سنگین در حوزه انتخابیه تهران و برخی حوزه‌های دیگر تازه سر عقل آمده و با یک نگاه از بالا به پایین همیشگی اذعان داشتند که تحریم و عدم مشارکتشان در انتخابات کارها را به دست تندروها واگذار کرده است! فارغ از اینکه باید به انتخاب نامزدها توسط ولی نعمتانشان احترام گذاشت، این نوع نگرش اصلاطلبان گویای خواستگاه نظری آنها برای اداره امور کشور بوده که رای ناشناسی بخش از آن است.

سربلندی مردم در آزمون انتخابات

با همه این تفاسیر مردم از آزمون انتخابات یازدهم اسفند سربلند بیرون آمدند و از این به بعد زمان امتحان منتخبان ملت است؛ آنان پس از جلوس بر کرسی‌های مجلس، باید فکر وذکر و شب و روز خود را وقف خدمت به مردم و کشور کنند وکوچک‌ترین دغدغه‌ای در قبال خود و منافع خود و گروه خود نداشته باشند. منتخبان ملت باید سازده زیستی و پرهیز از زندگی اعیانی را همواره مدنظر داشته باشند و از در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای خود به جد اجتناب ورزند؛ بر منتخبان ملت فرض است که حتی از شائبه فساد هم دور باشند چرا که مردم ما از فساد و بی عدالتی به شدت آزرده خاطر می‌شوند؛ از سویی دیگر، منتخبان ملت باید عزمی جزم برای مبارزه بافساد داشته باشند.