۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

 آقای رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آگاه؛ با اشاره به اتمام بررسی بودجه سال‌۱۴۰۳ در مجلس و ارزیابی از دومرحله شدن بررسی آن، گفت: بررسی دومرحله‌ای شدن بودجه سالانه، نخستین تجربه مجالس در ادوار مختلف بوده و متفاوت از سال‌های گذشته بود.

آگاه: نماینده مردم «آباده، بوانات،خرم بید و سرچهان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سقف بودجه سال ۱۴۰۳، ۲۵۶۲همت است، بیان کرد: ما در سقف بودجه هیچ دخل و تصرفی نداشتیم و اما در برخی از جداول جابه‌جایی‌هایی صورت گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات صحن در زمینه درآمدهای مالیاتی در بودجه سال۱۴۰۳ تاکید کرد: درآمدهای مالیاتی در بودجه سال۱۴۰۳ هیچ فشاری را به مردم وارد نخواهد کرد و تنها محاسبه آن در مجلس مدنظر قرار گرفت؛ به‌عنوان مثال، دولت در زمینه یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده محاسبه‌ای صورت داد که با محاسبه ما در مجلس متفاوت بود و ما در ادامه راه این محاسبات را در لایحه بودجه واقعی کردیم و به همین دلیل بود که درآمدهای مالیاتی در بودجه افزایش پیدا کرد؛ بنابراین هیچ افزایش نرخ مالیاتی در بودجه نداشتیم و مردم هم نباید در این زمینه نگران باشند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال۱۴۰۳ تاکید کرد: همچنین در بودجه فوق منابعی را برای حمایت‌های رفاهی از کارکنان وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفتیم، چراکه حقوق‌های این اقشار نسبت به سایر دستگاه‌ها کمتر بود و باید تقویت می‌شد.

زارع تاکید کرد: همچنین پیرو جدول شماره۱۲، مجلس مصوب کرد که یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی که رقمی بالغ بر ۳۶همت خواهد شد در آموزش‌وپرورش و همچنین ارتقای شاخص‌های فرهنگی مصرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت دومرحله‌ای شدن بودجه و افزایش کیفیت بررسی آن اظهار کرد: پیرو دومرحله‌ای شدن بودجه، بررسی صورت‌گرفته با شفافیت و نظم همراه شد؛ بنابراین پیرو دومرحله‌ای شدن بودجه انضباط و شفافیتی در جداول به وجود آمد.