۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

آقای جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آگاه؛ با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار چندین خط و مشی را برای فرهنگیان سراسر کشور مشخص کردند.

آگاه: این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان آینده‌ساز کشور و اجتماع هستند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری به‌درستی اشاره کردند که این معلمان هستند که مدیران آینده را می‌سازند، البته مقام معظم رهبری تاکید داشتند که دانشگاه‌ها هم در مسیر آینده‌سازی نقش دارند اما پایه و اساس کار برعهده آموزش‌وپرورش بوده و این بخش نقش مهمی را ایفا می‌کند.

منتخب مجلس دوازدهم با اشاره به اظهارات رهبری درباره معلمان الگوساز برای اقشار جامعه گفت: رهبری به‌درستی اشاره داشتند که آموزش‌وپرورش باید الگوهای موفقی همچون معلمی که ایثارگر بوده یا سال‌های طولانی در روستا تدریس کرده یا رنج رفت‌وآمد به مناطق دشوار برای تدریس به دانش‌آموزان را به جان خریده است، شناسایی و این معلمان به‌عنوان قهرمانان تعلیم‌وتربیت معرفی شوند.

وی با اشاره به اظهارات رهبری در زمینه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی بیان کرد: همچنین رهبری تقویت مراکز تربیت معلم را لازمه دستیابی جامعه معلمان به سطح تراز قلمداد کردند و تاکید داشتند که دانشگاه فرهنگیان و دیگر مراکز تربیت معلم باید کاملا تقویت شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی ازجمله دانشگاه‌هایی هستند که در تربیت نیروی انسانی معلم نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: به‌واقع فرهنگیان باید فضایی را ایجاد کنند که این فضا به نفع جامعه و آموزش‌وپرورش کشور باشد، چراکه ماموریت و مسئولیت معلمان کار حساس و مهمی بوده و همه باید برای ارتقای این فضا تلاش مجدانه داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب در زمینه سند تحول آموزش‌وپرورش تاکید کرد: رهبری درباره عدم اجرای این سند گلایه‌مند بودند اما باتوجه‌به اینکه راهبرد سند تحول مشخص و روشن شده است، تاکید داشتند که این مسیر باید به‌سرعت طی و با پیگیری‌ها صورت‌گرفته عملیاتی شود.

کوچکی‌نژاد در ادامه بیان کرد: رهبری همچنین به موضوع توانمندسازی معیشتی و مادی معلمان اشاره کرده و تاکید داشتند تا جایی که ممکن است باید در این زمینه تلاش شود.