۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶

لیلی معرفی- خبرنگار گروه جامعه: لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسیده است اما حاشیه‌های آن همچنان ادامه دارد؛ تا جایی که دوشنبه‌شب و روی آنتن زنده برنامه فوتبال برتر، چالش‌ها و حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شد که کم‌سابقه بود. آیتم اولی که در برنامه فوتبال برتر پخش شد، مربوط به سود و زیان سرخابی‌های پایتخت از داوری بود که باوجود قهرمانی پرسپولیس، سود استقلال از ناداوری‌ها بیشتر بوده است.

آگاه: براساس جدول هفتگی این فصل، پرسپولیس ۱۱مرتبه از داوری سود برده و ۹بار متضرر شده و درمقابل استقلال ۱۲بار از داوری سود برده و هفت بار ضرر کرده است. در سمت دیگر ماجرا اما اعتراض‌ها و مصاحبه‌های جنجالی سرمربی و بازیکنان استقلال نسبت‌به داوری و نارضایتی هواداران است که تمام فصل نقل محفل رسانه‌ای و ورزشی بوده است. اما با آماری که در برنامه فوتبال برتر منتشر شد همه این ادعاها پوچ شد.

در بخشی دیگر از این برنامه، درگیری رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس با فرشید سمیعی، سرپرست موقت باشگاه استقلال بالا گرفت. این آیتم پر از کنایه‌های دو طرف به یکدیگر بود، از تبریک درویش برای قهرمانی موقت و تا دقیقه۸۷ استقلال تا نمایش عکسی از صفحه کمک‌داور اول بازی پرسپولیس - مس رفسنجان ازسوی سمیعی که داور در آن برای کری‌خوانی عدد۶ را نشان داده است‌.

رضا درویش سپس به گل مشکوک به آفساید پرسپولیس مقابل مس واکنش نشان داد و گفت: کسانی که این نظرات را می‌دهند، آیا درباره پنالتی قبل از این گل - لگد حامد لک به سروش رفیعی - هم حرفی می‌زنند؟ به جای این حرف‌ها، تیم خودتان را قوی و همدل کنید! جام شرافت برای تیمی است که برای آن زحمت کشیده است و هیچ جامی شریف‌تر از جامی که ما به دست آوردیم، وجود ندارد. «درویش» در این میان از دلالی که در تلویزیون کارشناسی می‌کرد و برای جانشینی گل‌محمدی، مربی یک‌میلیون دلاری به‌علاوه تضمین حمایت سکوها به باشگاه پرسپولیس معرفی کرده بود، پرده‌برداری کرد. فرشید سمیعی نیز درخصوص پول و ملک گرفتن همسر بازیکنان برای دور زدن سقف بودجه گفت: «به حساب همسران و خانواده درجه‌یک بعضی بازیکنان مبالغی واریز شده و املاک به نام آنها خورده که در قراردادها دیده نمی‌شود ولی استقلال چون ابزار دور زدن قانون را ندارد پاسوز شد.»

محمدحسین میثاقی بعد از صحبت‌های ابتدایی سمیعی به او گفت: با شما حرف می‌زنم حس می‌کنم با صفحه هواداری مجازی صحبت می‌کنم. تعامل با شما سخت است.

فرشید سمیعی هم در پاسخ به او اتهام سنگینی زد و گفت: کنایه‌های شما به استقلال تمامی ندارد. من هم با شما صحبت می‌کنم حس می‌کنم با ادمین صفحه هواداری پرسپولیس حرف می‌زنم.

بعد از آن درگیری لفظی فرشید سمیعی و امیر عرب‌براقی، داور بازی پرسپولیس - مس رفسنجان روی آنتن زنده رخ داد. سمیعی خطاب به داور بازی هفته پایانی رقیب گفت: شما با آفسایدی که نگرفتی قهرمانی را از ما گرفتی و باید پاسخگو باشی. عرب‌براقی هم در جواب گفت: «به کسی اجازه نمی‌دهم به خانواده من توهین کند. قهرمان نشدن استقلال در قبال اشتباه ما نبوده است. برای ادعاهای‌تان باید سند ارائه دهید با آن لبخند شیرین‌تان. من داور وسط بودم نباید پاسخگو باشم کمک‌داور باید بگوید.» سپس سمیعی عقب‌نشینی کرد و گفت: «مخاطب من اصلا آقای عرب‌براقی نبود!!»

با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، امیر عرب‌براقی به دلیل اظهارات شب گذشته و نقض ماده ۵۱ مقررات انضباطی، برای ادای پاره‌ای از توضیحات باید در محل این کمیته حضور پیدا کند. همچنین مدیران سرخابی‌ها هم به کمیته انضباطی احضار شدند. با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، فرشید سمیعی و رضا درویش به‌دلیل اظهارات شب گذشته در برنامه فوتبال برتر و نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی، جهت ادای پاره‌ای از توضیحات به محل این کمیته فراخوانده شدند.

پرسپولیس

۱۱مرتبه سود

۹بار ضرر

استقلال

۱۲مرتبه سود

۷بار ضرر