۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

اگر قصد سفر به تنگه واشی را داشته باشید، باید از جاده فیروزکوه راهی شوید. برای این منظور، از بزرگراه شهید بابایی به سمت فیروزکوه بروید.

آگاه: شما در فاصله دو کیلومتری فیروزکوه و قبل از رسیدن به شهر، با تابلوی تنگه واشی روبه‌رو می‌شوید. این تابلو شما را به یک جاده فرعی به سمت روستای جلیزجند، محل قرارگیری تنگه واشی، می‌برد. پس از طی ۹کیلومتر، روستایی با دشت‌های سرسبز، مزارع گندم و باغ‌های مصفا ظاهر می‌شود. حالا شما تنها چهار کیلومتر دیگر تا رسیدن به ابتدای مسیر پیاده‌روی تنگه واشی فاصله دارید.
پس از اینکه ماشین خود را در پارکینگ روستا قرار دادید، حدود ۸۰۰متر تا ابتدای مسیر تنگه واشی فاصله دارید. بهتر است تا در این مسیر از دست‌فروشانی که کفش‌های پلاستیکی بنددار می‌فروشند، یک کفش مخصوص خریداری کنید. این کفش‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف عرضه می‌شوند و جایگزین خوبی برای کفش‌های گران‌قیمت و زیبای شما در طول مسیر خواهند بود.
عبور از تنگه واشی نیازمند طی کردن بخشی از مسیر در داخل آب است. درنتیجه بهتر است تا کوله شما تا جای ممکن سبک و البته ضد آب باشد. مهم‌ترین وسایلی که در طول این سفر به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد، غذای سبک، آب معدنی، دمپایی، کلاه آفتابی، کرم ضد آفتاب، عینک و یک کوله نسبتا بزرگ است. داشتن عصای کوهنوردی هم می‌تواند به حفظ تعادل شما در طول این مسیر کمک کند.