۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴

به گفته حمید مهدی، مدیر اجرایی توسعه نوآوری پردیس میکروالکترونیک و فوتونیک ایران ایجاد زیرساخت تولید سخت‌افزاریIC ها از یک سال قبل در پردیس آغاز شده و این طرح درحال راه‌اندازی است. عمده‌ترین قسمتی که موردنیاز کشور است فب‌های سخت‌افزاری است که ما می‌خواهیم در اختیار تیم‌ها قرار دهیم.

آگاه: وی ضمن اعلام اینکه در حال راه‌اندازی یکسری فب‌های تحقیقاتی هستیم که تا انتهای سال راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکنون چنین زیرساختی در این حوزه در کشور نداشته‌ایم و اجرای این پروژه برای نخستین‌بار است.
مهدی اظهار کرد: بنا داریم با همکاری وزارت علوم این سرفصل‌ها را در اختیار سایر دانشگاه‌ها قرار دهیم و هر کسی این دروس را پاس کرد، در آزمون‌های ما شرکت می‌کند و در صورت تایید، جذب پردیس خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه این برنامه هنوز عملیاتی نشده است، بیان کرد: تا دو سال آینده به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰نیروی متخصص نیاز داریم و تاکنون تنها ۱۰نفر از نیروی متخصص را توانستیم جذب کنیم. مدیر اجرایی توسعه نوآوری پردیس میکروالکترونیک و فوتونیک ایران ضمن اشاره به اینکه‌های تک بودن میکروالکترونیک موجب شده است که این رشته تنها به‌صورت نظری ارائه می‌شود و نیاز به جایی دارد که زیرساخت‌های آن موجود باشد، افزود: نیاز است که برای آموزش نیروی‌های متخصص، دانشجویان به سایر کشورها اعزام شوند که در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.