۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور روز دوشنبه گذشته با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

آگاه: همزمان با این اجلاس دومین دوره اعطای نشان سرو برگزار شد و این نشان بر سینه ۱۸نفر از رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور اهدا شد.
نشان سرو در ارزیابی عملکرد مدیران آموزش‌عالی دارای محورهای ۱۰گانه در دسته‌بندی‌های مدیریت نوآورانه، مدیریت منابع و بهره‌وری، مدیریت ارزشی و فرهنگی، مرجعیت و دیپلماسی علمی-فناوری، مدیریت ارتباطات و مسئولیت اجتماعی، سلامت سازمانی و مبارزه با فساد، توسعه فناوری و ثروت‌آفرینی دانش‌محور، مدیریت راهبردی، مدیریت سرمایه‌های انسانی و حل مسئله و مدیریت بحران است که این از عزم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم برای نهادینه کردن اهداف موردنظر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، حکایت دارد.
این نشان امسال برای دومین بار در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی، موسسات پژوهشی و پارک‎‌های علم و فناوری به رؤسای برگزیده موسسات علمی اعطا شد و نتایج این ارزیابی ضمن ارائه به رؤسا به‌صورت کارنامه ارزیابی سالانه، به‌عنوان تجارب منتخب در قالب کتاب «تجربه مدیران علوم، تحقیقات و فناوری» منتشر خواهد شد.