آگاه: یکی از معضلات و مشکلات تاکسیهای خطی نداشتن مدیریت هوشمند است که بارها شاهد صفهای تاکسیهای بدون مسافر یا مسافران بدون تاکسی بودهایم؛ موضوعی که موجبات تکدر خاطر تاکسیرانان و مسافران فراهم آورده است.
برخی خطوط و ساعات پرتردد شاهد وجود مسافر بدون تاکسی بودهایم و در برخی مواقع بهویژه پس از گذر پیک ترافیک صبحگاهی تاکسیهای خطی فراوان، اما خبری از مسافر نیست. صحنه آشنای تاکسیهای خطی که پشت هم پارک کردهاند منتظر مسافر، تاکسیرانانی که چایی میخورند و کاپوت خودروی خود را بالا زدهاند از دید کمتر شهروندی دور مانده و از آنسو، صحنهای دیگر که در اوج ترافیک مسیر ۱۰دقیقهای تا مقصد توسط تاکسیهای خطی شاید به یک ساعت هم برسد و صفهای طویل مسافرانی که از بس منتظر در صف تاکسی خطی ماندهاند، کلافه شدهاند.
در این چارچوب، طی روزهای گذشته از سرویس ثبت نوبت و مدیریت هوشمند تاکسیهای خطی در منطقه۶ تهران در سرای محله ساعی برای نخستینبار در کشور رونمایی شد. این سامانه نوآورانه که در پلتفرم «تیبیتی» تاکسی فعال شده است، در فاز نخست به تاکسیرانان اجازه میدهد تا به سیستم هوشمند متصل شوند تا علاوهبر مدیریت زمان، تاکسیرانان افزایش درآمد خواهند داشت.
همچنین بهزودی، امکان رزرو صندلی برای شهروندان نیز فراهم خواهد شد تا بتوانند بهراحتی و با اطمینان کامل از خدمات تاکسیرانی استفاده کنند و زمان و هزینه سفر خود را مدیریت کنند. مدیر پهنه شمال تاکسیرانی تهران، قاسمی مدیر منطقه ۶ تاکسیرانی تهران و مهدیخانی، مدیرعامل شرکت تیبیتی در این مراسم حضور داشتند و این اقدام را گامی موثر در جهت بهبود کیفیت خدمات تاکسیرانی و افزایش رضایت مسافران دانستند. مسئولان تاکسیرانی امیدوارند که تردد درونشهری با این سیستم هوشمند بهبود یابد و تجربهای خوشایند و بدون دغدغه برای همه فراهم شود.
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
برای نخستینبار در کشور از سرویس ثبت نوبت و مدیریت هوشمند تاکسیهای خطی در منطقه۶ تهران رونمایی شد.