۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

 معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ورود موتورسواران به تونل‌های شهری ممنوع است، تاکید کرد: سال گذشته ۱۱ و از ابتدای امسال ۲ موتورسوار در تونل‌های شهری جان خود را از دست داده‌اند.

آگاه: سرهنگ فیروز کشیر دیروز در این خصوص گفت: پارسال شاهد جان باختن ۱۱ نفر از راکبین موتورسیکلت به‌دلیل ورود به تونل‌ها و واژگونی و برخورد با سطح راه یا برخورد با دیواره تونل‌ها بر اثر مسمومیت گازهای آلاینده بوده‌ایم. وی افزود: این موضوع را می‌دانیم وقتی موتورسواری راه صحیح و درست خود را طی می‌کند هیچ دلیلی ندارد که بخواهد دچار واژگونی شود پس حتما دلیلی برای واژگونی و برخورد با دیواره تونل‌ها وجود دارد که این انباشت گازهای آلاینده است که باعث واژگونی ها در داخل تونل می‌شود.
با توجه به اجرای طرح ۱۰ که از ۱۸ دی ماه سال گذشته با موضوعاتی چون برخورد با تردد موتورسواران از خطوط ویژه، استفاده از کلاه ایمنی و آشکار سازی موتورسیکلت تحقق یافت.
سرهنگ فیروز عنوان کرد: این نوید بسیار خوب و مشخص است که اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی و اجرای طرح‌های پلیس و همچنین تمکین مردم و موتورسواران به قانون و انجام قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات موتورسواران موثر بوده و این روند باید ادامه پیدا کند.