۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

جنایات و نسل‌کشی مستمر صهیونیست‌ها در غزه غالبا با تسلیحات و ادوات آمریکایی صورت می‌گیرد؛ در جنایت سَبعانه اخیر صهیونیست‌ها در مدرسه تابعین غزه نیز ردپای تسلیحات آمریکایی به‌وضوح مشاهده می‌شود.  

آگاه: رژیم صهیونیستی سحرگاه شنبه ۲۰مرداد، با بمباران یک مدرسه دیگر در نوار غزه، ده‌ها آواره فلسطینی را در هنگام نماز صبح شهید و مجروح کرد. دفاع مدنی غزه اعلام کرد که در این جنایت جدید صهیونیست‌ها که در مدرسه التابعین در خیابان النفق واقع در محله الدرج در مرکز شهر غزه روی داد، بیش از ۱۲۰فلسطینی شهید و مجروح شدند. جنایت صهیونیست‌ها در مدرسه تابعین غزه با واکنش‌های جهانی همراه بود و جهانیان حتی حامیان غربی رژیم کودک‌کش صهیونیستی، حمله بی‌شرمانه ارتش این رژیم به مدرسه محلِ اسکان آوارگان و کودکان را محکوم کردند.

بمب بوئینگی «GBU-۳۹»
در همین راستا، شبکه سی‌ان‌ان از نقش آمریکا در وقوع جنایت رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین پرده برداشت و گزارش داد، در بمباران مدرسه التابعین در شهر غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی از سلاح اهدایی آمریکا به تل‌آویو استفاده شد. طبق گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، در بمباران مدرسه تابعین در شهر غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت دست کم ۱۰۰نفر و ده‌ها زخمی شد، از سلاح آمریکایی «GBU۳۹» استفاده شده است. سی‌ان‌ان به نقل از کارشناسان تسلیحات نوشته که اسرائیل حداقل از یک بمب هدایت‌شونده دقیق ساخت آمریکا در جریان حمله به مدرسه تابعین استفاده کرده است. فیلم‌های پس از حمله که توسط سی‌ان‌ان ثبت شد، بخش‌هایی از یک دستگاه انفجاری را نشان داد که «ترور بال» تکنسین سابق خنثی‌سازی مهمات منفجره ارتش ایالات‌متحده، با دیدن ویدیوها تایید کرد که این یک بمب قطر کوچک GBU-۳۹ است. همچنین «کریس کاب اسمیت» کارشناس تسلیحات گفته GBU-۳۹ که توسط بوئینگ تولید می‌شود، یک مهمات با دقت بالا طراحی شده برای حمله به اهداف نقطه‌ای مهم استراتژیک است. «ابوزید» کارشناس نظامی نیز می‌گوید این بمب‌ها باعث تکه‌تکه شدن بدن‌ها، آتش‌سوزی و سوختگی هم می‌شود. اتفاقاتی که در مدرسه تابعین غزه نیز رخ دادند. نیویورک‌تایمز نیز به نقل از دو کارشناس تسلیحاتی نوشت: بمب قطر کوچک GBU-۳۹ با وزن ۲۵۰ پوند شامل ۳۷پوند مواد منفجره است و از هواپیماهای جنگی شلیک می‌شود. اسرائیل استفاده از این بمب‌ها را از ابتدای سال جاری، افزایش داده است، چراکه با تشویق دولت بایدن، اسرائیل استراتژی جنگی خود را به سمت عملیات‌های کم‌شدت و حملات هدفمند تغییر داده؛ بنابراین اکنون بیشتر به GBU-۳۹ متکی است. 

بی‌شرم همچون خانم هریس
کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات و معاون رییس‌جمهوری آمریکا که جنایت رخ‌داده در مدرسه تابعین با سلاح‌های کشور متبوعش بوده است، در یک موضع‌گیری‌ بی‌شرمانه ادعای صهیونیست‌ها در توجیه حمله به مدرسه تابعین و کشتار بیش از ۱۲۰نفر را تایید کرده و گفته اسرائیل این حق را دارد که نیروهای حماس را دنبال کند! گفتنی است صهیونیست‌ها پس از انجام جنایت در مدرسه تابعین و کشتار بیش از ۱۲۰زن و کودک بیگناه مدعی شدند که مدرسه تابعین محل حضور نیروهای حماس بوده است!
رژیم آمریکا تاکنون میلیاردها دلار را به تسلیحات برای رژیم نسل‌کش صهیونیستی اختصاص داده است. حدود یکماه پیش «برت مک گورگ» هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه دولت جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به سر می‌برد، در تداوم سیاست‌های دوگانه واشنگتن و همزمان با پیگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه اعلام کرد آمریکا در روزهای آینده تسلیحات و مهمات حیاتی به اسرائیل ارسال می‌کند. تسلیحاتی که ارسال شد و بر سر آوارگان فلسطینی مستقر در مدرسه تابعین فرود آمد و بیش از ۱۲۰زن و کودک معصوم را به کام مرگ کشاند. نکته قابل تأمل آنکه در همان روز ۲۰مرداد نیز که جنایت مدرسه تابعین توسط صهیونیست‌ها انجام گرفت، آمریکایی‌ها حدود هفت‌هزار کیت مهمات و ادوات نظامی را به اسرائیل ارسال کردند.
به‌طورکلی از زمان آغاز تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، ایالات‌متحده آمریکا مقادیر زیادی سلاح و مهمات به این رژیم ارائه کرده است. آمریکایی‌ها از هفتم اکتبر سال گذشته به بعد ارسال بمب‌های ۲۲۷کیلوگرمی به اسرائیل را برای بمباران و قتل‌عام فلسطینیان از سر گرفتند. حدود سه ماه پیش نیز وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشت: دولت آمریکا درصدد تحویل یک محموله تسلیحات نظامی با ارزش بیش از یک‌میلیارد دلار به اسرائیل است. در ادامه این گزارش به نقل از مسئولان آمریکایی آمده بود: این بزرگ‌ترین بسته کمک‌ها به ارتش اسرائیل از آغاز جنگ غزه و نخستین کمک از زمان تشدید تنش‌ها میان تهران و تل‌آویو است. بدون‌تردید تمامی جنایات ضدبشری، نسل‌کشی، کوچ اجباری و شهادت بیش از ۳۰هزار نفر کودک و زن و انسان‌های بی‌دفاع، مجروح کردن صدها هزار نفر و آواره کردن بیش از میلیون‌ها نفر توسط صهیونیست‌ها در باریکه غزه و سرزمین فلسطین، به‌واسطه حمایت‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه تسلیحاتی، نظامی و سیاسی رژیم آمریکا از رژیم آپارتاید و غاصب صهیونیستی ممکن شده است.