۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: ۲۷شرکت هواپیمایی برای ۲۷فرودگاه مجوز پرواز برای ایام اربعین را گرفتند که هم‌اکنون از ۱۷فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها پروازهای اربعین انجام می‌شود.

آگاه: رضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دیروز (سه‌شنبه، ۳۰مردادماه) در نشست خبری با اشاره به گزارش عملکرد شرکت فرودگاه‌های کشور درخصوص سفرهای اربعین، گفت: ۲۷شرکت هواپیمایی برای ۲۷فرودگاه تاکنون مجوز پرواز برای ایام اربعین گرفتند که و تا به امروز از ۱۷فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها پروازهای اربعین انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در ادامه تاکید کرد: از ۲۴مردادماه تا ۹شهریورماه برنامه‌ریزی‌های لازم برای پروازهای اربعین انجام شده و فرودگاه‌های ایلام، کرمانشاه، آبادان و اهواز نقش مهمی در این ایام دارند که زائران می‌توانند از نقاط مختلف به صورت زمینی وارد خاک کشور عراق شوند. وی افزود: ۱۹شرکت داخلی و خارجی پروازهای اربعین را انجام می‌دهند، ۱۷شرکت هواپیمایی داخلی و دو شرکت خارجی العراقیه و فلای بغداد برای انجام پروازهای اربعین مجوز گرفتند.به گفته نخجوانی؛ فرودگاه مشهد بیشترین حجم پروازهای داخلی و خارجی را به مقصد نجف دارد. این مقام مسئول تصریح کرد: حدود ۵.۵همت شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور بدهکار هستند که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ماهان‌ایر بیشترین میزان بدهی را دارند و اگر براساس قانون شرکت‌های هوایی بدهی‌های خود را در اسرع وقت پرداخت کنند، هزینه دیرکرد بدهی به آنها بخشیده خواهد شد.