۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ۱۳مدرسه کانکسی این استان در راستای ایجاد محیط آموزشی استاندارد تا پایان سال۱۴۰۳ جمع‌آوری و مدارس ایمن جایگزین می‌شود.

آگاه: مهدی باوقار زعیمی افزود: هرمزگان مجموعا ۲۰مدرسه کانکسی دارد که ساخت هفت مدرسه به پایان رسیده و ۱۳مدرسه دیگر نیز هم اکنون در دست اجرا بوده و تا پایان امسال عملیات ساخت آن به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه مدارس کانکسی به دلیل شرایط اقلیمی استان در مناطق کم‌جمعیت دایر شده است، بیان کرد: نوسازی مدارس مکلف به ساخت مدرسه برای حداقل ۱۰دانش‌آموز است که باتوجه‌به اعلام آموزش‌وپرورش هرمزگان دیگر مدارس این‌چنینی در استان نداریم.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان اظهار کرد: مدارس کانکسی در شهرهای مختلف هرمزگان از جمله جاسک، هشت‌بندی، سندرک، میناب، حاجی‌آباد، بشاگرد و رودان پراکنده است که در قالب طرح شهید «شهید دانش‌آموز رضا پناهی» در استان ساماندهی و جایگزین فضای ایمن می‌شود. «طرح شهید دانش‌آموز «رضا پناهی» به‌منظور ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی مستقل بالای ۱۰دانش‌آموز در کشور به همت خیران، بسیجیان و جهادگران از ۲۸تیرماه پارسال آغاز شده و در قالب آن ساماندهی یک هزار و ۱۲۶مدرسه سنگی و کانکسی با جمعیت بالای ۱۰دانش‌آموز در کشور در دستورکار سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس قرار گرفته است.»
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان همچنین به آماده شدن ۴۵۰کلاس درس جدید در قالب ۱۱۴فضای آموزشی در مهرماه امسال برای نظام تعلیم‌وتربیت در استان اشاره کرد و گفت: با اضافه شدن این فضاهای آموزشی بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز به‌ویژه در شهرستان‌های بندرعباس و قشم از فضای ایمن و استاندارد برخوردار خواهند شد.
همزمان با سال تحصیلی جدید ۴۳۰هزار دانش‌آموز در هرمزگان مشغول به تحصیل می‌شوند.